MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

El dimecres vam gaudir amb les vuit estacions dels jocs d’estiu, vam fer les activitats en grups internivells d’I3 a 6è. Treballant en equip, van poder demostrar les seves habilitats per aconseguir superar tots els reptes.
El dijous vam celebrar l’últim dia de curs a les piscines de Vilagrassa on els nens i nenes s’ho van passar d’allò més bé! Agraïm a l’Ajuntament haver obert les piscines per l’ocasió i esperem poder repetir el curs vinent.
També vam acomiadar i agrair a les mestres la bona feina feta, a l’Ares i la Cris de l’escola i a la Natàlia de la ZER.
Desitgem que tots i totes tingueu un bon estiu!!!
Aquest dimarts dia 20, vam fer les orles al local de Vilagrassa on van assistir les autoritats del poble, l’alumnat de l’escola i les famílies de l’alumnat de 6è. Va ser un acte molt emotiu on vam estar tots junts.
També vam poder gaudir de l’obra de teatre de l’alumnat de cicle superior que havien escrit durant aquest últim trimestre a l’àrea de medi sobre l’edat moderna i l’edat contemporània. Vam gaudir veient-los actuar.
El dissabte a la tarda vam fer la festa de fi de curs organitzada per les famílies de la ZER a Guimerà.
En arribar vam poder visitar l’escola i degustar la coca i xocolata que ens havien preparat les famílies de Guimerà a les prop de 300 persones que van assistir a la festa!
Després d’una estona de trobades i conversa vam anar caminant fins el local on l’alumnat de cada cicle va cantar i ballar les cançons i danses que havien preparat les mestres d’educació física i música, i on ens van poder ensenyar que són unes bones actrius i actors dels nostres Pobles de cine!
Mentrestant, “Lo Cigronet” va contribuir amb el pintacares a posar la nota de color a l’alumnat que es va voler pintar.
També vam acomiadar als alumnes que el curs vinent començaran a l’Institut i que van tenir unes paraules per tota la comunitat educativa i a qui recordarem per sempre més.
El curs vinent algunes mestres marxaran i els desitgem que tinguin un bon destí i que de tant en tant se’n recordin de nosaltres i que ens vinguin a veure.
Volem acomiadar, per diferents motius a la Natàlia Estauste, mestra d’educació física de la ZER, a la Rosa Fité, mestra de la llar d’infants de Verdú i a l’Anna Camps mestre d’educació infantil de Verdú que han estat molts anys a la ZER, desitgem que els nous projectes estiguin plens de llum i oportunitats i els agraïm la bona feina feta.
Per acabar, una representant de les famílies i les autoritats van dir unes paraules a les persones assistents.
Tot seguit el DJ Jordi End, un alumnes que havíem tingut a l’Escola de Guimerà, ens va fer una sessió de música d’allò més actual i divertida.
Moltes gràcies a tothom i que tingueu molt bon estiu!
El Claustre
Durant aquest trimestre, l’alumnat de CM ha treballat l’època medieval. Amb l’objectiu d’enriquir l’aprenentatge i fer-ho d’una manera més divertida i amena, es va optar per una metodologia competencial.
Per aconseguir-ho, es va plantejar la creació d’un poblat medieval complet amb totes les seves característiques distintives. Aquesta activitat va permetre a l’alumnat endinsar-se plenament en l’època medieval, explorant les diferents facetes de la vida en aquella època, com ara el tipus de població, els treballs artesanals, la configuració social i les estructures piramidals, l’arquitectura, l’art i la cultura, entre d’altres aspectes.
L’alumnat va treballar de manera col·laborativa i interdisciplinària per aportar autenticitat i detall al poblat medieval. Van realitzar investigacions, recopilant informació sobre els aspectes clau de l’època, i van aplicar aquest coneixement en la construcció del poblat.
El resultat de la creació del poblat medieval ha estat impressionant i sorprenent. L’alumnat ha demostrat una gran creativitat i atenció als detalls en la seva recreació. El poblat inclou elements com ara cases, carrers, places, tallers artesanals, muralla defensiva i fins i tot una petita església. Cada element reflecteix la feina en equip i l’enginy de l’alumnat per aportar realisme i coherència històrica al poblat.
Aquest projecte ha estat una oportunitat per als/les estudiants/es d’aplicar els seus coneixements teòrics en un context pràctic i significatiu. Han après a treballar en equip, investigar, prendre decisions i comunicar-se de manera efectiva. A més, han adquirit un coneixement més profund de l’època medieval, ja que han hagut de tenir en compte tots els aspectes relacionats amb la vida quotidiana i l’estructura social.
Aquest és el magnífic resultat:
Aquest últim trimestre, l’alumnat de cicle inicial han realitzat un projecte de videoclip excepcional. Han adquirit coneixements fonamentals d’aquest treball, com el croma, el muntatge i l’edició, entre altres aspectes. A més, de forma paral•lela, s’han dedicat a explorar la música i la dansa, entre altres disciplines artístiques.
Aquesta activitat complementària al treball de ràdio que es realitza habitualment, ha estat molt enriquidora i ha despertat un gran entusiasme en l’alumnat. Han gaudit a pleret d’aquesta experiència i el resultat que han aconseguit és senzillament increïble.
Diumenge 4 de juny, vam celebrar el Vermut Musical de l’Escola Ramon Perelló de Vilagrassa.
Ens vam trobar al Local Social de Vilagrassa, on hi havia servei de begudes i pica-pica. A més a més, vam poder gaudir de les actuacions de tots els alumnes de l’escola i les cançons que la Coral “I’m Free” ha estat preparant al llarg del curs.
Després de les actuacions es va fer un sorteig genial, gràcies a les empreses que van voler col·laborar amb l’escola, a les quals estem molt agraïdes!
Volem agrair també la participació de l’AFA i a tots els assistents, que vau fer que el Vermut Musical un any més fos un èxit.
Cliqueu al següent enllaç per veure les fotos: https://photos.app.goo.gl/R1xTgeMzi6NxtiWz9