Setmana Cultural i Jocs Florals 2019 – ESCOLA JARDÍ DE VERDÚ

Com ja vam anunciar abans de les vacances de pasqua, aquests primers dies del tercer trimestre els hem dedicat a realitzar la Setmana Cultural. Aquest any ens hem centrat en Verdú, el seu entorn, la seva cultura, la seva història i la seva arquitectura.

En una setmana és molt difícil endinsar-se profundament en cadascuna d’aquestes temàtiques tot i això, cada cicle, ha treballat el millor possible algun  d’aquests aspectes. Educació Infantil s’ha dedicat a descobrir la tradicional cultura de la ceràmica negra de Verdú. Cicle Inicial han indagat sobre la magnífica torre que es veu des de la llunyania abans d’arribar al poble de Verdú; una torre que de prop sorprèn per la seva majestuositat i per la història que s’amaga darrera d’aquesta. Cicle Mitjà han treballat sobre tot el que cada dia trepitgem i mai ens fixem, és a dir, els camins, rutes, plantes, arbres, vinya, cereals … en síntesi, l’entorn i la natura. Finalment, Cicle Superior han investigat sobre la creu de terme que hi ha a l’entrada de Verdú. Ells han resolt molts dubtes sobre la història d’aquesta.

La cerca i la investigació que ha fet cada cicle ha servit per aprendre molt. Divendres, és a dir, l’últim dia de la setmana cultural, han aprofitat per exposar i posar en comú tots els treballs i investigacions realitzades. A més, per finalitzar la jornada, s’han celebrat els V Jocs Florals. Hi participen tots els alumnes de l’escola realitzant algun text o il·lustracions relacionades amb la literatura, aquest any, però, els alumnes de cicle superior han tingut molta feina amb la paradeta de Sant Jordi i no han realitzat treball per exposar. Aquest any, tots els treballs eren d’un nivell tan elevat que ha estat molt difícil elegir guanyadors/es i, com que estem tan engrescats/des amb la biblioteca, hem decidit que els premis fossin per aquesta, així que cada cicle ha rebut un lot de llibres adaptats per a la seva edat que seran per la biblioteca.

A continuació podeu veure amb fotografies tot el que s’ha explicat anteriorment: activitats de la setmana cultural, excursions per veure l’entorn, descobriment de la cultura, treballs manuals realitzats pels alumnes,  descobriment de la ceràmica com artesania, exposició de tots els treballs realitzats durant la setmana, entrega de premis dels jocs florals, etc.

Per veure més fotografies de la festivitat feu clic sobre