Durant aquest trimestre, l’alumnat de CM ha treballat l’època medieval. Amb l’objectiu d’enriquir l’aprenentatge i fer-ho d’una manera més divertida i amena, es va optar per una metodologia competencial.
Per aconseguir-ho, es va plantejar la creació d’un poblat medieval complet amb totes les seves característiques distintives. Aquesta activitat va permetre a l’alumnat endinsar-se plenament en l’època medieval, explorant les diferents facetes de la vida en aquella època, com ara el tipus de població, els treballs artesanals, la configuració social i les estructures piramidals, l’arquitectura, l’art i la cultura, entre d’altres aspectes.
L’alumnat va treballar de manera col·laborativa i interdisciplinària per aportar autenticitat i detall al poblat medieval. Van realitzar investigacions, recopilant informació sobre els aspectes clau de l’època, i van aplicar aquest coneixement en la construcció del poblat.
El resultat de la creació del poblat medieval ha estat impressionant i sorprenent. L’alumnat ha demostrat una gran creativitat i atenció als detalls en la seva recreació. El poblat inclou elements com ara cases, carrers, places, tallers artesanals, muralla defensiva i fins i tot una petita església. Cada element reflecteix la feina en equip i l’enginy de l’alumnat per aportar realisme i coherència històrica al poblat.
Aquest projecte ha estat una oportunitat per als/les estudiants/es d’aplicar els seus coneixements teòrics en un context pràctic i significatiu. Han après a treballar en equip, investigar, prendre decisions i comunicar-se de manera efectiva. A més, han adquirit un coneixement més profund de l’època medieval, ja que han hagut de tenir en compte tots els aspectes relacionats amb la vida quotidiana i l’estructura social.
Aquest és el magnífic resultat: