Taller Pantalles Cicle Superior!

El passat 29 de gener els i les alumnes de Cicle Superior vam realitzar un taller. La Sònia i la Paula, integrants de l’equip “Sigues Tu”, van dirigir la tercera sessió de l’itinerari de pantalles, que se centrava en l’ús i l’abús d’aquestes i constava de dues dinàmiques. En la primera, els alumnes van formar parelles i un dels membres havia d’intentar explicar una història al company o companya mentre l’altre feia veure que es distreia amb el mòbil o la consola. Després, van obrir un debat amb els alumnes a través de diverses preguntes: Com us heu sentit els que volíeu explicar la història? Us passa això a la realitat, d’estar tant a un costat com a l’altre? Com creieu que afecta l’altra persona? Si no hi hagués hagut el mòbil, què hauria canviat? Us hauria fet sentir diferent? A la segona activitat, els alumnes es van haver d’organitzar per grups i cadascun va haver d’anotar en diferents post-its què els agradava fer per divertir-se. Al cap d’una estona, els alumnes van haver de reflexionar entorn quines de les situacions que implicaven l’ús de pantalles podrien arribar a generar malestar, conflictes amb amistats o família, emocions desagradables o dolors físics. Finalment, en l’àmbit d’aula es va fer una llista d’indicadors (actituds, situacions, comportaments) que apareixien quan aquestes opcions inicialment destinades a la diversió es convertien en quelcom problemàtic.

Va ser molt interessant!

Per veure les fotos cliqueu l’enllaç següent: