SUPORT VITAL BÀSIC

Durant aquest mes, tot l’alumnat del centre ha realitzat les activitats del programa educatiu de “Suport Vital Bàsic als Centres Educatius”, que compta amb el suport  i coordinació del Departament d’Educació i del Consell Català de Ressuscitació.

L’objectiu principal de l’activitat és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics gradualment (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital. D’aquesta manera, al finalitzar els estudis tindrem uns ciutadans conscienciats sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria i, el que és més important, sabran com actuar.

La formació s’inicia en l’alumnat d’infantil i primària amb un contingut bàsic, cada any, de forma progressiva, i es van afegint nous continguts i objectius per aconseguir que a cada etapa formativa es realitzi una acció més davant diferents situacions de perill o emergència, arribant al concepte d’aturada cardiorespiratòria a cicle superior.

Vegeu la progressió en el quadre que us presentem a continuació:

A continuació podeu veure un petit recull d’imatges d’algunes de les activitats realitzades.