La Cibercaputxeta Vermella

Ens han visitat els Mossos d’Esquadra a cicle superior.

A partir del conte de “La Cibercaputxeta Vermella” hem reflexionat sobre els perills que comporta donar dades personals a desconeguts per la xarxa i les mesures que hauríem de tenir en compte per fer-ho bé.

Ens han manat uns deures ben senzills : privatitzar, eliminar desconeguts i tapar la webcam.

Dissecció de peixos

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els nens i nenes de CI i CM vam disseccionar un verat, un llobarro i una orada. Va ser molt emocionant i, tot i que l’olor no era la millor del món, vam gaudir molt de l’activitat.

Els nens i nenes d’EI també van disseccionar un llobarro. Què divertit!

 

Un company nou!

Tenim un company nou a l’escola i tots hem volgut saludar-lo, alguns però s’han endut un bon ensurt!!

Patis educadors!!

Un dels acords de l’assemblea de l’alumnat de primària va ser que volíem patis “alternatius”.
Entre tots vam acordar quines activitats volíem realitzar a l’hora del pati i com dur-les a terme, aquí en teniu un petit resum.
– Dilluns: Jocs de taula
– Dimecres: esports
– Divendres: música i balls
Hi ha dos dinamitzadors de pati que són alumnes de cicle mitjà i cicle superior (són els que porten un barret).
L’experiència ens agrada molt i ens ho passem molt bé, aquí en teniu algunes fotos.

PROJECTE DEL MAR: suren?

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

A la nostra classe hem volgut saber com suren els vaixells. Després de veure un vídeo informatiu hem construït els nostres propis vaixells amb plastilina i hem comprovat com suren damunt l’aigua. Alguns han surat i altres s’han enfonsat, on ha estat l’error? hem comprovat que la forma és molt important i sobretot que no hi hagi cap forat!!

També ho hem fet amb altres materials com taps de suro, llapis, una bola de plastilina, …

PROJECTE DEL MAR: disseccionem peixos

Aprofitant l’última sortida a l’auditori vam poder visitar el “Plusfresc”, on ens van acollir molt bé i ens van fer una xerrada sobre els peixos: com són, d’on provenen, on els compren, la diferència entre els peixos blaus i blancs?. Els nens van poder fer preguntes i finalment vam comprar 3 peixos (1 maira, 1 sorell i 1 verat) per poder veure’ls i disseccionar-los a l’escola.

Vam observar moltes coses: les escates, el tipus d’aletes, la forma dels ulls, l’aparell digestiu, el cor, les brànquies, el cervell, l’esquelet, i vist tot això en vam treure conclusions de com és un peix.

Els alumnes de P5, primer i segon ho vam fer així:

Diseccionem peixos (cliqueu aquí)

 

 

PROJECTE DEL MAR: busquem informació

A l’escola tenim un munt de llibres i contes sobre el mar, que ens ha deixat el bibliobus. La setmana passada els alumnes de P5 i primer vam poder fer-los-hi una ullada i vam llegir i veure molta informació sobre el mar.

COMENCEM EL PROJECTE DEL MAR

Com ja sabeu aquest any treballem el mar com a projecte interdisciplinar i els alumnes de P5 i primer ja ens hem posat “mans a la feina”.

Per començar-lo hem pensat en totes aquelles coses que sabem del mar i n’hem fet una llista. Deunidó, ja en saben moltíssimes de coses!!. Però també han sorgit dubtes i hem arribat a la conclusió que en volem saber més, així que hem fet una altra llista per començar a treballar allò que volem saber. Ara us en mostrem el resultat:

DSCN5886DSCN5888

I a mesura que passen els dies surten més preguntes…, doncs les afegirem, no us sembla?