Fent de micòlegs!!!

Durant el primer trimestre d’aquest curs hem treballat l’ecosistema.

Una de les coses que hem estudiat ha estat l’acció dels fongs com a descomponedors.

Amb la Laura del Camp d’aprenentatge de l’Alt Berguedà hem fet de micòlegs!!!

Durant el mati vàrem anar a buscar bolets. Al bosc mateix  vàrem  mirar les parts dels bolets i ens vàrem  fixat en les hifes.

En un  tros de parcel·la obaga, vàrem  agafat mostres  de diferents capes del sòl (fullaraca sencera, fullaraca en descomposició, miceli i terra).

Més tard, a l’escola, amb el microscopi i les lupes binoculars vam mirar les hifes del bolets i les diferents mostres.

Vam  reflexionar  sobre el procés de descomposició  de les fulles, en les diferents fases que hem vist al bosc.

També vàrem  parlat de fongs i de microorganismes, que tenen la funció de tancar el cicle de la matèria.

La Laura ens va proposar uns experiments , per anar fent a l’escola dins del nostre treball sobre l’ecosistema,  per veure el procés de descomposició de les coses: veure com evolucionen diferents aliments amb el pas del temps, dins d’unes capsules de petri, i quins fongs hi creixen (i d’on venen aquests fongs).

Ha estat molt  interessant!!!         Imatges de la sortida