Qui som

L’escola l’Albiol, és una escola pública i unitària. Els nens i nenes d’Educació Infantil i Primària comparteixen aula i activitats.

Formem part de la ZER Alt Berguedà , amb les escoles Santa Margarida i Serrat Voltor, amb les que compartim mestres itinerant d’Educació Física, Anglès, Música i Educació especial. També hi compartim activitats, sortides, colònies…

La nostra escola es troba a Sant Julià de Cerdanyola, municipi de la comarca del Berguedà. El nostre poble  està situat al Prepirineu, a l’Alt Berguedà,  a  una altitud de 954m i una extensió de 12,8 km₂.

Tot i que els orígens de Sant Julià de Cerdanyola es remunten al segle XIV, va ser considerat un barri de Guardiola de Berguedà fins que el 1993 se’n va segregar. Des de llavors, l’Ajuntament ocupa un local al nucli del poble.

Les empremtes de l’explotació minera del carbó, el profit econòmic del bosc i l’arribada del ferrocarril encara són visibles a Sant Julià de Cerdanyola. El moment de màxim esplendor va arribar amb aquesta empenta econòmica a finals del segle XIX, però això no ha esborrat un entorn natural que es nota a flor de pell.

El paisatge i la peculiaritat d’algunes festes tradicionals, en especial la Fia-Faia, una de les més antigues de la comarca, donen a aquesta vila un caràcter especial i la diferencien dels seus veïns més propers.

`