UN ANY DE VINCLES VIRTUALS

Un eix vertebrador de la Vida de les set escoles de la ZER del Solsonès és el vincle que any rere any es va creant entre totes les persones que formen part d’aquest gran grup humà.

Aquest any ha estat diferent. Les trobades presencials com la Castanyada, campanya d’esquí, les Jornades Literàries, les Colònies i els Camps d’aprenentatge,…han estat reconvertides en propostes virtuals.

En començar el curs es va crear un espai bonic i entranyable a totes les escoles on poder visualitzar les fotografies que les escoles van enviar dins d’una carta de presentació. Aquest espai s’ha convertit al llarg de l’any en un referent on anar a trobar per exemple a la padrina/ padrí o al fillol/fillola de la ZER d’anys anteriors. Per als infants nous d’aquest any ha estat una manera de mostrar que a banda dels infants de la seva escola, pertanyem a una ZER.

Per la Castanyada, ens van trobar totes les escoles amb una videotrucada conjunta per rebre la salutació de la nostra magnífica castanyera. La valoració que va fer un infant va ser «ha estat xulo però una mica estrany».

Abans de les vacances de Nadal vam poder gaudir dels vídeos de felicitació que cada escola va dissenyar amb una cançó i magnífic desig per començar el 2021.

Arribat el Carnaval un «disfreZER» ens vam inventar. Juguem a emparellar els infants i els mestres que de manera original es van voler disfressar.

Directament vingut de Montblanc, el Drac de Sant Jordi un «ZERbooker» ens va portar. En aquesta ocasió cada escola va escollir un llibre que va recomanar en format vídeo estil «Booktubers».

Per acabar l’any entre totes les escoles un vídeo clip hem gravat; ballant i cantant en anglès un bon estiu a tota la ZER desitjaran. Si feu “clic” a la següent imatge podreu veure’l.

Sabem que una abraçada, una trobada d’ulls, ballar tots junts amb la castanyera, dinar amb la teva padrina, una conversa al telecadira, dormir amb els infants de la ZER a la Carral, emocionar-se quan veus que alguna persona t’espera per pujar a l’autobús… és insubstituïble. Hem intentat mantenir aquest vincle de la millor manera possible adaptant-nos a les circumstàncies del moment i confiant que hagi servit per sentir una mica el caliu de la ZER.

ZER del SOLSONÈS