ENS EMOCIONEM

Un curs més, tots els infants de la ZER, han participat en el projecte “ENS EMOCIONEM”.  Les emocions formen  part de la nostra vida  però no sempre és fàcil reconèixer les pròpies emocions, les dels altres i saber-les gestionar. És molt important que els nostres alumnes siguin competents emocionalment per ser capaços d’afrontar-se als reptes de la vida.

Hem treballat diferents emocions, des de les més conegudes com l’alegria i la por, fins a les emocions més desconegudes però igual d’importants en la nostra vida.

Mensualment s’han proposat diferents activitats lligades a una determinada emoció. Una de les propostes que han portat a terme els infants ha estat crear un mercat sostenible, “El mercat de la il.lusió”, en què es dona una nova vida a totes aquelles joguines, llibres, objectes … que tenim a casa i que ja no utilitzem. Aquesta activitat està relacionada amb la il·lusió que tenen els infants quan poden “estrenar” una nova joguina.

Una altra activitat a destacar, ha estat l’elaboració d’un conte col.laboratiu amb l’ajuda de totes les escoles de la ZER. Cada escola ha escrit una part d’aquest bonic conte i s’ha centrat en una emoció determinada. En les diferents parts del conte, titulat “EL DRAC GUIXER I L’ILLA MISTERIOSA”, hi ha plasmades diferents emocions que han sabut expresar molt bé tots els nens i les nenes de la ZER, a través del text i de les seves magnífiques il.lustracions.