OBRINT PORTES EN EL TEMPS

El curs s’acaba i aquests últims dies les aules es van buidant, no només de somriures, rialles i aprenentatges, sinó també de pertinences, els alumnes de primària de l’escola Aiguadora s’enduen a casa la maqueta de l’habitatge.

Van elaborar unes produccions increïbles, plenes de detalls i de creativitat. Ho van fer de manera voluntària. Aquesta activitat estava proposada dins  la programació de Medi Social de la ZER el Solsonès. Una programació multinivell per a que els més petits juntament amb els més grans de l’escola, compartissin una sèrie de continguts per a descobrir nous aprenentatges. D’aquesta manera tots els infants construïen representacions del món i aprenien a elaborar explicacions personals sobre allò que els envolta o sobre diferents aspectes de l’entorn més proper, mitjançant un procés reflexiu i significatiu.

Per tant, cada alumne va escollir una època concreta i tot fent una recerca exhaustiva, va buscar les característiques més importants d’un habitatge i així poder-lo recrear el més semblant possible, tot creant la seva pròpia maqueta.

Si mireu les fotografies es pot apreciar des d’una cabana de la prehistòria, feta amb palla, fang i branques, a una masia catalana ambientada a l’època moderna amb el seu respectiu estable a la part baixa de l’edifici per aprofitar la calor de les bèsties per poder-se escalfar, fins a moderns gratacels com es el cas de “ l’Almas Tower” (Dubai) o una increïble casa domòtica plena de dispositius tecnològics que faciliten el dia a dia a les famílies.

Per acabar agrair la participació dels alumnes i de les famílies per fer possible aquesta activitat i animar-los al mateix temps a lluitar per allò que volen aconseguir, ja que han demostrat que són capaços de fer coses meravelloses.