ARRENCA UN NOU CURS ESCOLAR

El dia 12 de setembre es va iniciar el curs escolar 2019-2020 a les escoles d’Infantil i de primària de Catalunya i per tant també a la ZER El  Solsonès. El curs va començar amb normalitat a la majoria de les nostres escoles. Tenim, però, el cas de l’escola  de Llobera on s’estan fent obres de reforma, per aquest motiu les classes s’estan impartint a la biblioteca del poble.

Aquest any els i les mestres de la ZER El Solsonès treballarem per aconseguir millorar el planeta tot posant-hi el nostre granet de sorra. Ho farem sota el  lema: “Eduquem per un món millor”.

El primer dia és un dia especial perquè els infants es retroben amb els companys i companyes després del període de vacances. També serveix perquè comencin a establir vincles entre alumnes que inicien l’escolarització i els ja que fa temps que hi són, així com també amb el professorat.

Al matí, amb els alumnes, vam fer una dinàmica de treball relacionada amb el medi ambient. Primer vam visionar el vídeo “Una altra manera de viure 2019”.  En acabar vam fer comentaris i una posada en comú. Del conjunt d’idees sorgides, cada escola, va escollir les més escaients i vam elaborar-ne una de global. Després d’acordar com ho faríem, vam gravar un vídeo tot dient la frase.

El treball fet amb els alumnes va ser el fil conductor de la reunió de famílies de la ZER celebrada el mateix dia 12 de setembre al vespre. La reunió es va iniciar amb la projecció del mateix vídeo que havien vist els alumnes i a continuació, les famílies van poder veure els vídeos dels alumnes de cada escola i escoltar quin propòsit feien per ajudar a millorar el planeta.

La reunió va servir per donar la benvinguda i  tenir el primer contacte  amb les famílies d’aquest curs. També va permetre que les famílies coneguessin tots els mestres de la ZER.

Acabades les presentacions dels mestres, fou el torn de la reunió informativa . A les famílies se’ls va comentar i explicar les novetats del curs 19-20,  els projectes, les sortides, les activitats… que hi ha previstes dur a terme a la ZER durant aquest curs.

I per finalitzar, es va proposar que les famílies contestessin a la pregunta: Què creieu que hauran d’aprendre els vostres fills per ser aquestes persones que canvien el món?