ELS PASTORETS DE NAVÈS 2016

Tot just acabat d’encetar l’hivern, amb les primeres gelades i les muntanyes tenyides de blanc, ja a les portes de les festes nadalenques, l’escola Aiguadora va acudir  puntual a la cita i va portar els  tradicionals  Pastorets.

Des de fa unes quantes dècades els alumnes de l’escola de Navès pugen a l’escenari per oferir un espectacle entranyable que destil·la Nadal i tradició per totes bandes.

La companyia teatral d’Aiguadora, amb actrius i actors de primera fila, som una colla agosarada i per això anem alternant les versions de Pastorets que representem. Enguany vam representar Els Pastorets del Ferrer Magí, d’Enriqueta Capellades, que expliquen les aventures d’en Roc, en Benet i en Mistell, que els porten de la muntanya a l’infern, a casa del ferrer Magí, i entre àngels i dimonis, arriben a Betlem.

La representació davant d’un nombrós públic fou l’última fase d’un joc d’equip. Fou la culminació dels esforços conjunts, de la feina individual i col·lectiva, d’un grup de persones que ho hem fet possible, des dels autors de l’obra, passant pels mestres que hem adaptat l’obra original, hem escollit la música, hem decidit l’escenografia…, els alumnes que han fet d’actors i d’actrius, les famílies que han ajudat, les mares que han maquillat i caracteritzat als personatges… Tot aquests factors van fer que la representació que va durar una hora i vint-i-cinc minuts fou un èxit.

En acabar vam rebre la visita d’un patge reial que va recollir les cartes dels més petits i les peticions de tothom qui va voler. Ells serà l’encarregat de fer-les arribar a Ses Majestats Els Reis d’Orient.

Per finalitzar la vetllada vam poder gaudir de xocolata desfeta, ben calentona, i coca, tot fent petar la xerrada amb amics i veïns del poble i del voltant.