A Llobera fem teatre!

Són les 8 del vespre i la colla de l’escola de Llobera donem el tret de sortida a la Festa Major de Llobera i Peracamps, la festa major més gran del municipi, amb dues obres de teatre.

Els més menuts, el grup dels Llobatons, han preparat durant dies una bonica versió de l’obra de l’Anna Terricabras, EL GRAN VIATGE DE LA DENT DE LLEÓ. Petits grans actors s’han posat a la pell d’una llavor que es volia plantar en un bonic jardí, d’un gat molt ben plantat, d’un mussol imponent enmig de la nit, d’estrelles mullades o de gran alçada, d’un fa sostingut en dolça melodia o d’una bonica papallona que acompanyava la dent de Lleó en el seu viatge. L’obra ha estat acompanyada amb música en directe d’acordió de la Marta Traveset i amb il·lustracions originals de l’autora de l’obra.

Després d’un petit piscolabis, els alumnes de primària han iniciat la representació de la Volta al Món en 80 dies, de Jules Verne. El nostre PhileasFogg ha lluitat per aconseguir el repte de donar la volta al món en 80 dies, acompanyat del seu intrèpid ajudant en Passepartout, la dolça Dorothy que és rescatada d’una situació violenta a l’Índia, dels agents secrets Auoda i Flanagan i de personatges que troben al llarg del viatge que els fan viure una autèntica experiència: hindús, venedores d’elefant, indis, personatges àrabs, xinesos, etc…. Tot això amb un original escenari que van elaborar els alumnes encapçalats per en  JOMA, dibuixant i artista.

Aquesta experiència, que realitzem any rere any, sosté dos dels pilars que defineixen la línia d’escola. Per una banda, ser l’escola del poble i formar part d’aquest, més enllà del dia a dia. Així participar en els actes de la festa major, la fira de l’Empelt, el Nadal o les caramelles, fomenten la pertinença al poble, a la comarca i al país fent als alumnes coneixedors dels actes culturals i de les tradicions del seu entorn.

Per l’altra el treball del teatre, un treball transversal que engloba la preparació d’una gran obra de teatre en la seva totalitat: el treball en equip, l’esforç, el respecte, la lectura, la interpretació, la creació de l’escenari, el control i gestió emocional, els valors com l’oferiment, l’esforç, la perseverança, etc.

Els alumnes comencen des de ben petits i repeteixen l’experiència fins a finalitzar la primària. L’experiència és recordada per tots ells i, de bon grat, us volem dir, que de l’escola de Llobera surten grans intèrprets, actors i actrius.

Des d’aquí volem agrair a tots aquells que fan possible, any rere any, que el teatre de Festa Major sigui una realitat per als alumnes de la nostra escola.