Festa de fi de curs a l’escola Aiguadora (Navès)

Teatre a l'escola Aiguadora
Oh, la guerra… Quin joc de disbarats.

El divendres 12 de juny es va celebrar la festa de final de curs de l’Escola Aiguadora.
Es van iniciar els actes de cloenda amb la representació teatral de l’obra: Oh, la guerra… Quin joc de disbarats. L’obra que vam representar és una de les obres més polèmiques, per a nens i nenes, que ha escrit Jordi Voltas. Es van representar quatre actes: cançó dels motius de guerra, la guerra de Troia, les guerres de moros i cristians i tots volen manar.

Es tracta d’una sàtira contra la guerra, i per això no és una obra pacífica i calmada, sinó una obra mordaç que ridiculitza la gent que fa la guerra.
Avui que el món esta amenaçat per les armes des de tants punts, aquesta obra ens ajuda a reflexionar sobre la inutilitat i la gran bestiesa que representa una guerra, perquè matar una persona mai no tindrà justificació i només els ximples poden trobar un motiu per fer la guerra.
Com a element original, entre els actes es van projectar, en una pantalla gran, imatges de pel·lícules relacionades amb el tema de la guerra.
En finalitzar la representació teatral, els alumnes, van recitar poemes relacionats amb la pau. Cada alumne recitava el poema i aquest anava acompanyat d’una presentació powerpoint amb el poema escrit, una imatge representativa del poema i la fotografia de l’alumne que el recitava.
Després del recital poètic, es va lliurar el premi del projecte, que es duu a l’escola durant el curs escolar, “Esmorfruitem”, en el qual potenciem el consum de fruita a l’hora d’esmorzar. Aquest any hi ha hagut dues guanyadores, la família Navarro-Casafont i la família Colomés-Casafont.
Tot seguit es va fer el comiat dels tres alumnes de 6è: la Meritxell, l’Andreu i l’Aina que l’any vinent començaran una nova etapa educativa. També es va donar la benvinguda als cinc alumnes que l’any vinent començaran a la nostra escola: la Mar, el Fèlix, la Kidist , l’Aurora i la Núria.
La vetllada va continuar amb el lliurament d’obsequis als alumnes de 6è, a les mestres de l’escola i als mestres itinerants.
Per acabar l’acte es va fer un sopar a base de productes que cada família havia elaborat per compartir amb el nombrós públic assistent a l’acte.