Neu suficient, experiència excel•lent!

Gairebé una cinquantena d’alumnes de la Zer El Solsonès van poder gaudir de l’esquí alpí al Port del Comte durant la Campanya d’Esquí celebrada del 16 al 18 de gener. L’alumnat es va repartir amb un grup que hi va anar un dia i la resta, els tres.

Emoció, nervis, inseguretats, motivació, ganes de compartir experiències amb altres escoles… Així començava la jornada de dimecres. Molt moviment, amb altres escoles del Solsonès participants: Setelsis, Vall de Lord i Arrels. Tota la gestió de botes, esquís, pals, casc, lloc per deixar la motxilla, esmorzar, forfait, guants, pitrall de l’escola… es va convertir en una autèntica Odissea tant per a alumnes com per al professorat per tal de començar les classes amb els monitors a l’hora indicada. Sobretot tenint en compte que una bona part del grup tenien entre sis i set anys. Finalment, una vegada totes i tots a lloc, les aigües van tornar a la calma i van començar a gaudir plenament.

Primeres baixades, cintes, telesquí, caigudes, retrobaments amb companys/es de Zer, primers contactes a la neu amb altres escoles, amb el personal de l’estació, monitors/es… començaven a enfortir aquestes primeres inseguretats que, mica en mica, anaven superant. Mentre una part dels alumnes esquiaven amb monitors, la resta ho feien amb mestres o bé a la zona de Debutants , Donadó i Rata.

A continuació dinar i tornar a fer una estona més amb monitors/mestres abans de tornar el material i preparar-se per anar cap a Solsona. La sensació era com si haguessin passat tres dies amb tantes experiències acumulades. El cansament donava els seus primers senyals als esportistes. L’autocar ja ens esperava després de la primera intensa i agitada jornada d’esquí alpí.

Al dia següent ja només quedaven els que havien escollit tres dies d’esquí. Per tant, el nombre d’alumnes es va reduir a una trentena. Si hi afegim el fet de no ésser una novetat on anar a buscar tot el material, on deixar la motxilla… xafar neu amb els esquís i començar l’activitat va ser un pim pam! El grup d’alumnes que pràcticament no havien esquiat avançaven a pas de gegant, fins al punt que el monitor ens va proposar, de cara al darrer dia, pujar-los pel telesquí! La neu ens va venir a veure durant la tarda amb una agradable sensació de benestar. Autocar i cap a casa.

Darrer dia, amb un esgotament físic degut a la intensitat dels dos dies anteriors, però amb una gran satisfacció de veure el progrés d’un dia per l’altre. Telecadira amunt i avall amb els més grans i primer Donadó pels més petits! Fins a quatre vegades! Increïble! Acomiadament amb els monitors i monitores, retorn del material, pujada al bus amb la satisfacció de gaudir de l’esquí, perfeccionar l’estil, nous aprenentatges i noves vivències.

L’any que ve, més  i millor! Salut i neu!