Jornades Literàries 2023

Edita: Escola de Llobera

Els dies 9 i 10 de febrer els nens i nenes de la ZER vam anar a viure les Jornades Literàries a la Carral. El retrobament dels infants de les set escoles és molt especial ja que tornem a veure amics amb els quals compartirem molts moments durant aquests dos dies.

Durant aquestes Jornades, els alumnes s’agrupen tots amb infants de la seva edat i, durant aquets dos dies, realitzen activitats literàries en el mateix taller i amb els mateixos mestres.

Enguany els d’ I3 feien el taller dels “Iris”, uns éssers fantàstics i màgics que viuen al bosc; els d’ I4 s’endinsaven en uns “Contes esbojarrats”; i els d’I5 es divertien ”Rimant entre bruixes”.

A cicle inicial 1 el taller s’anomenava “Animal mundum”; els infants de segon encara estan buscant “Qui els ha robat les plomes”. Seguidament, els nens i nenes de tercer van viure un taller anomenat ” Dibuixant poesia”; i els de quart amb la Marta Traveset i el Pedro, van fer versions musicals en un taller que s’anomenava Canta-hi la teva!

Els nens i nenes de la Premsa, que eren els alumnes de cinquè, anaven fent entrevistes pels diferents tallers, per fer la revista de la ZER i, els alumnes de sisè, al seu taller feien el podcast i el vídeo explicant que vam fer a les Jornades Literàries als tallers i en altres moments de vincles i de convivència.

Els moments entre taller són els més autèntics: els dinars de la Carral que són boníssims, els patis jugant al futbolin, els jocs de nit i els moments de l’habitació parlant amb els companys! Els nens i nenes de 6è es van quedar fent festa a l’habitació fins dos quarts de quatre, pobres mestres el que havien d’aguantar!

Un dels moments especials a la Carral és el moment dels VINCLES. Durant el curs, els padrins tenim unes consignes per preparar activitats i moments amb els nostres fillols i, en aquesta sortida, hem preparat un conte per explicar-los el aqual estava interpretat amb, titelles, plastilina, troncs, pedres… Tots els fillols van estar més que contents i els padrins també ja que el resultat dels contes i de l’activitat va ser molt bonic.

Gràcies a la gent de la Carral i a tots aquells i aquelles que feu possible que la ZER del Solsonès visquem aquests moments tant màgics i literàries.

Per acabar, us convidem a veure el vídeo que han fet els companys i les companyes de sisè!