Espurnes Barroques al Miracle

El passat dia 10 de juny, tota la ZER ens vam desplaçar al Miracle (Riner) per gaudir d’un matí de natura, música i cultura.

Vam iniciar la jornada amb una caminada circular on vam poder veure l’ermita de Sant Gabriel, el Roc de la Mare de Déu i la creu de la Constantina. Des de l’ermita, vam poder fer un gir de 360 graus on vam poder veure, des de la muntanya del Port del Comte, fins la muntanya de Montserrat.

En arribar de la caminada, vam recuperar energia amb un bon esmorzar i seguidament, va començar l’activitat musical: veure, sentir, escoltar i gaudir de l’assaig que feia la Bachcelona Akademie, sota la direcció d’en Lluís Vilamajó, pel concert que estaven preparant per l’endemà, dins l’església del Miracle.

L’assaig es va fer a la Sala Gran del Miracle i vam poder veure i escoltar diferents instruments (oboè, orgue positiu, violone, violoncel, viola i violí) i diferents tipus de veus (soprano, contralt, tenors i baixos).

El director, en Lluís Vilamajó, ens va fer interectuar en moments de l’assaig per descobrir profundament d’on sortia aquella música i quin sentiment i emoció generava en els qui escoltàvem i també en els qui la tocaven. Es va crear un caliu molt bonic on vam gaudir de la màgia de la música de Bach.

Paral·lelament a l’assaig, vam visitar una exposició de joguines antigues que van des de la prehistòria fins al temps dels nostres avis i àvies de quan eren petits i petites.

Va ser una jornada molt bonica i volem agrair a tot l’equip d’Espurnes Barroques haver-nos tornat a oferir la possibilitat de gaudir de la música en directe. També agrair les paraules que va tenir en Lluís Vilamajó el dia del concert, en el seu discurs previ al concert, on va fer menció a l’atenció i bon saber estar de l’alumnat de la ZER als seus assajos i que van aportar el seu petit gra de sorra per tal que el concert tingués l’èxit que va tenir.

Per veure les fotos i vídeo de la jornada, podeu clicar aquí: https://photos.app.goo.gl/e1XPfDhnaiq3Ru4w6