ESPORT BLANC ESCOLAR 2022

TORNA L’ESPORT BLANC ESCOLAR (EBE) A LA ZER

Aquest curs la pandèmia no ha impedit que els nens i nenes de Cicle Mitjà de la ZER que ho han desitjat hagin pogut participar del programa “ESPORT BLANC ESCOLAR”, un programa on es dona l’oportunitat als infants de practicar diferents esports de neu. Enguany han sigut l’esquí alpí i l’esquí nòrdic.

Així doncs, cada dimecres, des del 19 de gener fins al 26 de febrer, amb els nens i nenes de la ZER hem agafat l’autobús a les 8 del matí i ens hem dirigit cap a les estacions d’esquí de Tuixent o del Port del Comte, segons quina modalitat d’esquí toqués.

Hem tingut la gran sort que tots i cada un dels dimecres ha fet bon temps i no hem passat gens de fred. I, tot i que hem anat una mica escassos de neu algun dia, hem gaudit i aprofitat cada moment.

Ha estat a l’estació d’esquí de Tuixent on hem començat amb l’esquí nòrdic. Amb l’acompanyament dels monitors i monitores de la pròpia estació, els infants han pogut gaudir de la pràctica d’aquest esquí, potser una mica més cansat i amb més dificultat tècnica, però igualment divertit. La majoria no havien practicat mai aquesta modalitat d’esquí o l’havien practicada ben poques vegades i cal dir que tots i totes n’han acabat contents i contentes. La veritat és que s’ho han passat la mar de bé esquiant de genolls, relliscant per terra i fent alguna baixada de cul.

Al Port del Comte molts jugaven amb avantatge. La majoria ja havien practicat esquí alpí, havien participat a la Campanya d’esquí i havien pogut fer una presa de contacte amb el material d’aquest esport.

En aquest cas, han sigut els monitors i monitores de “La Bòfia” qui han fet xalar els infants de la millor manera possible. Telecadires amunt i pistes avall! Amb pals, sense pals, amb una mà al davant, fent cunya o girant de costat, tots els reptes proposats han fet que, mica en mica, i sense adonar-se’n, cada vegada dominessin més la tècnica i els esquís. I de ben segur que ara ja es podrien moure per tota l’estació sense perdre’s ni desorientar-se; perquè esquiar també es conèixer la muntanya i estimar-la cada dia una mica més.

Tant en una com en l’altre modalitat, hem vist un aprenentatge i una millora de la tècnica en cadascun dels i les participants, així com l’aparició d’un vincle més estret entre nens i nenes que no solen veure’s gaire. I és que practicar esport en grup ens ajuda a enfortir les nostres relacions socials, crea vincle, ens uneix i ens fa agafar seguretat amb nosaltres mateixos i nosaltres mateixes, entre molts altres beneficis. Al final, un total de 20 infants de Cicle Mitjà han participat de l’activitat i aquí us deixem un vídeo resum del què en pensen.

QUÈ EN PENSEN LES NENES I ELS NENS?