DEL SOLSONÈS AL MÓN, LA JORNADA ESPORTIVA DE FREIXINET

El joc va ser el gran protagonista de la última trobada de ZER del curs 2021-2022.

El divendres 3 de juny va ser el dia escollit per celebrar el final de curs i el comiat dels i les alumnes de 6è. Vam començar la Jornada amb l’arribada a Freixinet de l’alumnat de 6è a 2/4 de 9 del matí. Venien a peu, amb les motxilles carregades, i amb una mica de son a les orelles després de no haver dormit gaire a l’acampada del dia anterior. A les 9 van arribar la resta de nens, nenes i mestres i vam fer un esmorzar organitzat per les famílies de l’escola de Freixinet: entrepans i fruita per començar el dia amb energia!

Un cop vam tenir la panxa plena va ser el moment de començar a jugar! Jugar és fer alguna cosa amb alegria amb l’objectiu de divertir-se, entretenir-se i/o desenvolupar habilitats. A través de jocs populars d’arreu del món vam poder passar un matí molt divertit viatjant de país en país i coneixent diferents maneres de jugar. Jocs de córrer, de persecució, de competició o de cooperació, amb els ulls tapats, jocs tranquils i de concentració, … Jocs de tots tipus i colors que ens van permetre, al final, construir totes juntes el mapa de jocs “Del Solsonès al món”. Al llarg del matí els infants, en petits grups, van anar passant per diferents punts del poble de Freixinet. A cada un d’aquests punts hi havia un/a mestre/a a punt fer un joc i, si aconseguien superar-lo, obtenien un cartellet que més endavant haurien de fer servir per construir el mapa de jocs.

Com sempre, en les trobades de la ZER, hi va haver una estona dedicada a seguir fent créixer els vincles entre padrins, padrines, fillols i filloles, una estona en que les parelles d’apadrinament es van poder regalar un braçalet d’estiu i van poder compartir el dinar.

Per acabar d’arrodonir el tema esportiu, després de dinar i de carregar una mica les piles, es va desenvolupar el tradicional partit de futbol “Alumnat de 6è vs Mestres ZER”, un partit molt esperat i amb una afició molt engrescada que no van parar d’animar els companys i companyes que estan a punt de començar la seva etapa a l’Institut. Paral·lelament a aquest partit, també vam comptar amb un espai de Joc de Bitlles organitzat pel mestre Manel al pati de l’escola.

Finalment, després de tota aquesta jornada on el sol i la calor no ens van deixar d’acompanyar, va arribar el moment més emotiu: el comiat dels nens i nenes de 6è. Nenes, nens, mestres i famílies de 6è ens vam reunir a la Sala del poble per acomiadar-nos juntes i celebrar el final d’una etapa. Paraules, discursos, vídeos, abraçades… emocions a flor de pell. Algunes llàgrimes contingudes i altres lliscant galtes avall, somriures i rialles a totes les cares, mirades d’agraïment i de “tinc ganes de volar i us trobaré a faltar”… Els comiats sempre són un dels moments més significatius ja que deixem enrere allò que coneixem i estimem per començar una nova aventura que qui sap cap a on ens portarà. Voleu alt i gaudiu de cada pas!