Colònies Escolars – El Collell

DIMECRES (FOTOS)*

AVENTURA

El passat 19 d’abril vam arribar a les instal·lacions del Collell, vam jugar una estona al punt de trobada i vam dinar. A continuació els monitors es van presentar i vam començar la ruta d’orientació . Aquesta activitat consistia en orientar-se pel bosc amb una brúixola. S’havia de buscar uns cartells de fusta que t’indicaven cap a on s’havia d’anar. Al cartell hi sortia el graus per a fer anar la brúixola, el color de la ruta que havies de seguir i el nom del cartell. Aquesta activitat es feia amb grups de cinc o de set.

Desprès de sopar vam fer el joc de nit que es deia “Atrapa la bandera”. Aquest joc consistia en atrapar la bandera dels altres equips, desafiant al guardià de cada equip a un pedra, paper, tisora. Ens va agradar molt a tots perquè s’havia de fer anar una llanterna i t’havies de guiar amb poca llum.

Finalment, a les 11h de la nit vam anar a dormir.

En general totes les activitats ens van agradar molt i ens ho vam passar molt bé.

Alumnes de l’escola Andreu Farran

CIRC

Quan vam arribar, vam dinar. Després vam fer activitats amb els monitors/es. Els nens/es de 1r a 3r vam jugar a diversos jocs durant 2 hores aproximadament. Tot seguit, vam descansar una mica i vam berenar pastissets, una mandarina i un suc de taronja. Quan vam acabar de descansar, va arribar l’il·lusionista. Amb ell vam fer bombolles de diferents mides.

Més tard, després d’anar a les habitacions i de sopar una mica, va arribar el domador de puces. Ens va explicar que havia perdut les seves puces i ens va demanar que l’ajudéssim a trobar-les. Aleshores, amb ajuda de les llanternes, vam ajudar-lo a trobar-les pels jardins del voltant.

En general, als nens i nenes ens va agradar molt aquestes activitats.

Alumnes de l’escola Andreu Farran

DIJOUS (FOTOS)*

Vam començar el dijous despertant-nos amb moltes ganes d’afrontar el dia. Seguidament, vam anar a esmorzar i, una mica més tard, ens vam trobar amb els monitors i monitores al punt de trobada, que era com un claustre en mig de l’edifici. En arribar-hi ens van dividir en dos grups i vam fer diferents activitats.

AVENTURA

Les activitats que vam fer són les següents: Vam començar escalant un rocòdrom que anava per nivells, de més fàcil a més difícil. També podíem fer equilibris en una corda però era voluntari. Després vam anar a una pista americana que consistia en fer un circuit d’equilibri, d’escalada i agilitat.

A la tarda, vam muntar uns eco karts que són una mena de bicicletes en forma de kart. Havíem de fer una carrera contra els altres equips. Després de fer aquesta activitat, vam anar directes al parc d’aventura que consisteix en fer una mena de recorregut per dalt dels arbres amb arnesos i, a l’última part del recorregut, hi ha una tirolina bastant llarga.

Per rematar el dia, vam anar a sopar i a la nit vàrem anar a la discoteca. Els nens i nenes de la ZER ens ho vam passar molt bé ballant i cantant les cançons que anaven sonant.

Va ser un dia molt divertit i entretingut!

Alumnes de l’escola Leandre Cristòfol

CIRC

El dijous dia 20 després de fer tot lo que havíem fer van aparèixer dos pallassos . I resulta que es deien xipi i xapa , i ens van fer una gimcana per aprendre a fer de pallassos.  era molt xulo i a més al final van fer moltes piruletes. era molt molt divertit i semblaven molt difícils i ens vam pintar la cara i vam quedar molt guapos, sol que hi havia gent que no es va pintar la cara perquè no volia.

Després de dinar va arribar la forçuda i ens va explicar que havia tingut un problema: havia perdut les peses de la pesa perquè feia servir per practicar la seva força . i per ajudar-la vam fer unes proves, però les peces no s’enganxaven prou bé. però igualment va ser molt molt molt xulo i divertit.

Després va arribar el mim. va estar amb nosaltres com 10 minuts i va ser molt molt xulo. vam fer el joc del mirall i ens ho vam passar molt bé. sol que  per mi el mim va estar molt poca estona i anava disfressat amb una disfressa de color blanc i negre i tenia la cara pintada de color blanc i negre.

Alumnes de l’escola de Les Avellanes

DIVENDRES (FOTOS)*

El divendres al matí ens vam despertar i ens vam posar a fer les maletes per baixar-les a baix per marxar. L’Eduard va dir qui parava taula, vam esmorzar i després ens van venir a buscar els monitors, vam anar al circ hi havia una carpa muntada i allà vam fer un espectacle; vam fer equilibris, malabars, balls, xancletes, piruetes… Ens ho vam passar molt bé!

Es va fer l’hora de dinar i després vam anar a buscar les maletes i les vam posar al maleter de l´autocar i vam marxar cap a casa.

Alumnes de l’escola de Tartareu

AVENTURA

Divendres al matí vam fer Ezyrollers i Kin-Ball.

Els Ezyrollers són uns vehicles únics que es mouen com una serp, sense cadenes, pedals o bateries. Es mouen amb senzills moviments de cames d’un costat a l’altre.

Vam jugar a un joc que consisteix en anar-nos passant una pilota mentre anàvem damunt dels Ezyrollers, per a fer cistella a una cistella.

Kin-Ball és un esport d’equip on cada equip té un color si la persona que té la pilota diu el teu color del teu equip. Tu has d’anar corrents a parar la pilota abans que la pilota toqui a terra perquè si no no tindràs punt. Es juga amb una pilota gegant.

Els jocs ens van agradar molt però vam haver d’esperar una mica.

Alumnes de l’escola de Les Avellanes

CIRC

Vam fer  un taller de circ. Vam conèixer els monitors: el Guille i la Glow. Vam fer acrobàcies, malabars, equilibris i cadenes.

EL MENJAR DE LES COLÒNIES

Quan vam arribar, vam fer grups que anirien canviant per parar i desparar la taula, hi anaven 15 minuts abans per deixar-ho tot a punt. El dimecres per dinar hi havia arròs amb tomata de primer plat i de segon hi havia llonganissa, per postres hi havia fruita, una poma. Per sopar vam menjar verdura que no portava ni sal, ni oli i no ens va agradar gaire, sort que els mestres ens van posar sal i oli i aleshores estava més bona, de segon vam menjar mandonguilles amb tomata i per postres un iogurt. Ens va agradar més el dinar que el sopar.

El dijous al matí ens vam llevar a les 8h, i vam anar a esmorzar, podíem triar entre cereals amb llet, pa amb Nutella, mantega, embotits, etc… Per dinar vam menjar cigrons amb bacó que estaven bons, de segon aletes de pollastre que també eren molt bones i per postres una pera. Per sopar vam manejar pizza, hamburguesa amb ketchup i de postres un iogurt.

El divendres al matí vam repetir l’esmorzar, vam dinar abans de marxar, hi havia macarrons amb tomata i formatge, truita de patates i de postres hi havia gelat de maduixa. Després vam anar cap a l’autocar a carregar.

Alumnes de l’escola de Tartareu

ANÈCDOTES COLÒNIES CURS 2022-23. EL COLLELL

– Durant les colònies vam poder gaudir de la celebració de dos fantàstics aniversaris: el dimecres va fer 10 anys l’ Ainet de Les Avellanes i el dijous 11 anys la Bet de Gerb. Ho vam celebrar a l’hora de sopar amb sorpreses i una gran corona per a cadascuna.
– L’ Àlex, després d’una de les activitats, caminant, caminant …. es va despistar i es va trobar en un grup d’una altra escola. La Selene el va avisar, sinó……..
– El Sergio, el primer dia a l’hora de sopar, es va menjar 16 aletes de pollastre. Deunidoooo, quina digestió devia tenir.
– Hi va haver dues nenes, un nen d’Os i un nen de Gerb que els van caure dents. Algun d’ells la van perdre.
– L’Elisa, el dia que van donar gelat de postre, es va ficar tota la terrina de gelat sencera a la boca, quasi que se li congela la boca.
– Al Tell durant la cançó “LIMBO” , a la discoteca, al passar per sota del pal va xocar amb tota la cara, tot i les conseqüències ell es va fer un tip de riure.
– Alguns alumnes a la tirolina es van quedar penjats al mig del trajecte.

Alumnes de l’escola l’Espígol

* Per poder visualitzar les fotos i d’acord amb la política de protecció de dades de la ZER El Montsec, cal accedir amb el correu corporatiu d’algun alumne.