II EDICIÓ TRANSELVA

SEGONA EDICIÓ DE LA TRANSELVA

El dijous 26 i divendres 27 sis instituts amb els distintius  Escola Verda  han realitzat  la  Transelva 2017  que té per objectiu fer un recorregut a peu per itineraris de senderisme entre dos punts de la comarca de la Selva,  enguany Arbúcies i Hostalric.  Amb això els i les alumnes, tot gaudint de dos dies de convivència,   han conegut la diversitat natural de la comarca,  els seus recursos i valorar la  sostenibilitat del seu aprofitament i de l’impacte de l’activitat humana. Han caminat a través d’alzinars, sureres, rouredes,  pinedes,  prats, aiguamolls de les Llobateres, la llera de la Tordera, vivers de plantes, carrers, urbanitzacions, polígons industrials, etc.  A més , enguany  s’han inclòs activitats de coneixement del patrimoni històric, com són la visita al Castell de Montsoriu, al casc antic de Breda i al monument del Gorg de Perxistor.

Hi han participat més de 70 alumnes i professors, amb la coordinació de La Tosca, el suport -logístic i de guiatge al Castell de Montsoriu- del Consell  Comarcal de La Selva i l’Ajuntament de Breda, vila on han pernoctat.  Una novetat a destacar d’aquesta edició és que els àpats col·lectius han estat preparats pels alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Elaboració de Productes Alimentaris de l’institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric.

Els instituts que hi han participat: El Bruc de Riells i Viabrea, Vidreres, Santa Coloma de Farners, Vescomtat de Cabrera d’Hostalric-Breda, Busquets i Punset de Sant Hilari Sacalm i Montsoriu d’Arbúcies,  han previst  continuar l’intercanvi de manera telemàtica amb l’elaboració i difusió de les conclusions de l’activitat per tal de compartir amb tothom els valors naturals i humans  de la comarca i denunciar aspectes que cal corregir.

Aquests intercanvis van començar fa nou anys amb trobades comarcals conjuntes incloses en el Pla d’Acció Ambiental de cada centre.