Trobada de comitès ambientals de La Selva

Ahir 9 de novembre es va organitzar una Trobada de Comitès Ambientals d’alumnes dels nou instituts que són Escola Verda de la comarca de La Selva. 12 delegats i delegades d’Escola Verda del l’Ins El Bruc es van reunir amb els altres participants, 89 alumnes i 17 docents. El punt de trobada va ser l’institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric. Els alumnes van presentar les actuacions que fan com Escola Verda als respectius instituts, van visitar l’institut amfitrió acompanyats pel Comitè Ambiental de l’Ins Vescomtat de Cabrera i van visitar la bassa d’en Bruguera que s’ha construït amb l’assessorament de la Societat Catalana d’Herpetologia. Una jornada molt enriquidora que ha permès el retrobament presencial després de 2 anys de contacte virtual.

Aquesta bassa és un indret privilegiat. La finca és propietat de l’Ajuntament d’Hostalric i forma part del paratge de les Brugueres i el Bessó d’en Coll. La seva ubicació és d’especial interès per al manteniment i l’increment de la connectivitat ecològica dels diferents espais naturals protegits del seu voltant, i és que se situa a pocs centenars de metres de la riera d’Arbúcies i del riu Tordera. Aquests dos cursos fluvials esdevenen un fil conductor que fa possible la connexió entre el massís del Montseny, les serres del Montnegre-el Corredor, continuant pels estanys i el delta de la Tordera, fins arribar a la Mediterrània.

Però, recordeu, si hi aneu, podeu gaudir de l’espai, però no toqueu els animals ni modifiqueu el seu hàbitat ja que són molt sensibles als canvis i podríeu ajudar a propagar algunes malalties.

Esperem amb il·lusió la pròxima trobada! Avui podeu gaudir d’algunes imatges de la jornada.

Escola Verda Ins El Bruc