Èxit en la campanya de donació de sang de Riells

El dilluns 25 de març hi va haver a Riells i Viabrea la donació de sang en què van participar com a voluntaris els alumnes de tercer d’ESO de l’institut. Des de les cinc de la tarda fins les nou del vespre, els diferents grups d’alumnes van poder presenciar com 59 riellencs i riellenques, d’entre 18 i 70 anys, van donar sang. D’aquests 59, 4 van ser oferiments (que per alguna causa finalment no van poder donar sang) i 11 van donar sang per primera vegada. Una gran xifra!

Aquesta va ser la darrera activitat del projecte APS Donació de sang que han dut a terme els alumnes de tercer d’ESO durant aquest curs. Després de treballar diferents aspectes de la sang i preparar el material de difusió de la campanya, el projecte acabava amb la col·laboració en la campanya el mateix dia de la donació.

Els alumnes n’han fet una valoració molt positiva de la seva participació. Els ha agradat veure com es fa l’extracció de la sang, com s’emmagatzema, quines preguntes han de respondre els donants, quins són els requisits per poder ser donant… Una gran experiència!

sdr