Matemàtiques musicals. 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han après les equivalències de les figures musicals amb pastissos i galetes. A classe hem utilitzat les blondes dels pastissos com si fossin pastissos de debò, per treballar i comprovar que  la música té un component científic i matemàtic, no tan sols perquè utilitza un llenguatge de símbols, sinó també perquè inclou conceptes matemàtics com la propietat de “ser doble o meitat” (1 blanca és la 1/2 d’1 rodona o 1 negra és 1/4 de la rodona)

Amb les galetes, hem treballat el concepte de compàs i també l’equivalència de les figures musicals.  Com si fossin matemàtiques, també hem parlat de què vol dir el numerador i el denominador d’un trencat de compàs.

Per si fos poc, també hem vist la connexió de la música amb el llenguatge.  Hem comptat síl·labes i per grups, s’han inventat ritmes amb “pa” (1 negra) menja ( 2 corxers) i xocolata (4 semicorxeres).

Hem acabat el matí menjant galetes i xocolata. Ha estat un matí molt dolç!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>