ECO_MUNICACIÓ: Els moixons de la menjadora

Per què migren els moixons i quins camins segueixen? Com s’orienten? Sabies que el xatrac àrtic, un moixó d’aproximadament 100 g de pes, recorre 96.000 Km en un any?

Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat la segona sessió del projecte d’Escoles Verdes “Els moixons de la menjadora” on l’ornitòleg Javi Oliver ens ha pogut resoldre aquestes i moltes altres qüestions relacionades amb la migració dels moixons. La migració és un fenomen que duen a terme molts éssers vius amb l’objectiu de trobar les fonts d’aliment més abundants i els millors hàbitats per criar. En el cas dels ocells, aquests desplaçaments són fixes pel que fa al punt de partida, al punt d’arribada i a l’època en la qual es realitza.