El barret solidari d’aula. 1r d’ESO

En les darreres sessions, els alumnes d’ètica de 1r d’ESO han fet una dinàmica de grup per ajudar-se entre ells. Tots ells han omplert de paperets el barret solidari d’aula. Cada alumne, anònimament, ha anotat, respectivament en tres paperets verds d’esperança, tres mancances que considera que té. Un cop el barret ha estat ben ple, cada alumne n’ha agafat tres i ha anat comentant com solucionaria les preocupacions dels companys.

Amb aquesta activitat han vist que molts se senten igual i que en grup és més fàcil resoldre i assolir benestar. Han parlat, comentat, valorat, assessorat… han mostrat que hi són i que ajudar omple i ser ajudat enriqueix.