9. Xarxes socials

Les xarxes socials són grans canals de comunicació, complementaris del web del centre.  Mentres que l’usuari ha de fer un pensament actiu per visitar la web del centre, a les xarxes socials la informació apareix automàticament a l’espai personal de lectura de l’usuari (sempre que s’hagi subscrit als canals o pàgines)

A part d’informacions replicades del vostre web, Twitter permet repiular informacions d’entitats properes (ajuntament, biblioteques, xtec, gencat, altres centres educatius, clubs esportius, etc.) que poden ser d’interès per el vostre alumnat i famílies.

Exemples: Escola Montserratina, Institut Esteve Terrades

Us recomanem inserir el twitter del vostre centre fent servir un giny de tipus “HTML Personalitzat” i enganxant el codi generat per la caixa d’eines de Nodes.

Icona de twitter

Instagram és la xarxa social amb un major creixement i és força popular entre els adolescents. Moltes escoles ho fan servir com aparador, fent protagonistes als alumnes i docents.

Exemples: Escola Joan Pelegrí, Institut Milà i Fontanals

Podeu inserir l’Instagram del vostre centre fent servir un giny de tipus “HTML Personalitzat” i enganxant el codi generat a SnapWidget

Icona d'Instagram

Facebook és la xarxa social amb més usuaris. Està perdent popularitat però molts centres encara ho fan servir com a canal complementari al web del centre.

Exemples: Escola Balaguer, Institut Castellet

Icona de Facebook

Nodes disposa d’una extensió que permet crear una xarxa social privada tipus Facebook, amb un mur i fòrums per cada grup d’usuaris o tema.

Es pot fer servir per crear grups d’alumnes amb interessos comuns de diferents cursos, per treballar un tema a tutoria durant tot un trimestre i, especialment a infantil i primària, per introduir als alumnes al món de les xarxes socials en un entorn segur i monitorat.

Icona de BuddyPress

Totes les imatges s’han obtingut de icons8.com