Quan un enfocament per aprendre i ensenyar guanya un sobrenom o dos, això és sovint un signe de que l’enfocament s’està substituint per un mètode més rellevant.
Aquest és el cas de “seure i aconseguir” o “savi a l’escenari”, el mètode d’ensenyament que encadena els estudiants als seients i posa el professorat davant i al centre en un format de conferència.
Substituir aquest enfocament és el què suposa l’aprenentatge actiu i, amb ell, espais d’aprenentatge que permeten l’aprenentatge col·laboratiu, personalitzat i basat en projectes.
Dale Basye, que va ser coautor del nou llibre ISTE Get Active: Reimagining Spaces Learning for Student Successwith Peggy Grant, Stefanie Hausman i Tod Johnston, entenen que la transformació dels espais d’aprenentatge es pot resistir. Després de tot, és difícil canviar els mètodes d’ensenyament, renunciar a un cert control i transformar una aula o crear nous espais d’aprenentatge amb un pressupost.
Però això no vol dir que els educadors no puguin utilitzar alguns trucs per crear espais d’aprenentatge actius a petita escala.
“Els nens responen bé a la novetat”, diu Basye.
Font: ISTE Blog – TURN YOUR CLASSROOM INTO AN ACTIVE LEARNING ENVIRONMENT