Geogimcana educativa

L’alumnat de segon de batxillerat de la matèria de modalitat Ciències de la Terra i el Medi Ambient varen guanyar la geogimcana educativa realitzada en el Campus de la UAB. Felicitats!

Àlbum de fotos

La Geogimcana és una activitat lúdico-científica adreçada prioritàriament a estudiants de batxillerat de Ciències de la Terra i el Medi Ambient que tinguin interès per a la Geologia i àmbits afins (Ciències Ambientals, Química, Ciència de Materials).

Fotografia i matemàtiques

Aprofitant l’exposició de fotografia matemàtica de la Setmana de la Ciència  s’ha treballat a tercer d’ESO el Teorema de Tales i les proporcions des de la fotografia. Jugant amb les distàncies s’han aconseguit resultats ben interessants.

En teniu alguns exemples en les fotografies següents:

Premi Escoles Verdes 2018

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha concedit el premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya als instituts de la Selva amb el distintiu Escola Verda en reconeixement a un treball en xarxa.

Agraïm al professorat i alumnat del centre la seva dedicació i participació per fer possible aquest projecte.

Gran recapte d’aliments

Els presidents i coordinadors de CÀRITAS de Breda i Hostalric us fan arribar l’agraïment per la participació i col·laboració a tots i totes els/les alumnes que heu participat en el Gran Recapte d’Aliments, edició 2018. El vostre comportament, actitud i saber fer ha estat en tot moment exemplar.

Destacar que a Hostalric es varen recollir 3.328,25 kg d’aliments.

Projectes transversals

Els dies 3, 4 i 5 de desembre s’han realitzat projectes transversals a primer, segon i tercer d’ESO. El treball en equip i l’ús de tecnologies digitals col·laboratives han estat la base per desenvolupar aquests projectes.

A primer d’ESO han creat un BESTIARI, a segon d’ESO un CÒMIC, i a tercer d’ESO han desenvolupat el projecte FEM UN MÓN MILLOR.

Àlbum de fotos 1r ESO

Àlbum de fotos 2ESO Còmic

Visita Museu del Coure i Museu Industrial del Ter

L’alumnat de 2n ESO, el dimecres 14 de novembre, va visitar el Museu del Coure (Masies de Voltregà) i el Museu del Ter.

En el Museu del Coure varen poder observar com es fabriquen els fils i cables de coure a partir de coure reciclat. Mentre que en el Museu del Ter els explicaren la importància de l’aigua com a font d’energia, i el seu ús durant la industrialització a principis del segle XX.

Àlbum de fotos

Recollida d’oli

L’institut Vescomtat de Cabrera vol ser punt de recollida d’oli domèstic

Enguany, a l’institut Vescomtat de Cabrera ens hem posat com a objectiu esdevenir punt de recollida selectiva d’oli domèstic, tant a la seu d’Hostalric com a la de Breda. L’any passat a Breda ja vam iniciar-ne la recollida en col·laboració amb l’Ajuntament i l’Associació Montseny-Guileries. És per això que ara s’afegeix la seu d’Hostalric amb la preparació d’un procediment senzill per recollir-lo.

A part de tenir a punt aquest procediment, al centre hem realitzat accions per fomentar la recollida selectiva d’aquest residu tan contaminant, amb la presentació del projecte als alumnes, a través dels delegats verds de cada curs i mitjançant un taller monogràfic per a l’alumnat de 3r d’ESO, “L’oli no va a l’aigüera!”, portat a terme per l’associació mediambiental Tosca. Però també l’hem presentat a les famílies i a l’entorn, a través de la pàgina web del centre.

La intenció del projecte és que tots els actors de la comunitat educativa prenguin consciència de la importància de recollir l’oli domèstic. Un litre d’oli a l’aigüera pot contaminar uns 1.000 litres d’aigua i cal ser conscient de la problemàtica que genera en la depuració d’aigües, així com en la formació de masses untuoses que dificulten la canalització i el transport de les aigües residuals en les poblacions.

A més, hem promogut la participació activa de diferents grups d’alumnes de l’institut: l’alumnat adscrit als plans intensius de millora ha preparat les caixes de recol·lecció de l’oli, els qui realitzen optatives de medi ambient han preparat un vídeo explicatiu i l’alumnat del Cicle Formatiu d’elaboració de productes alimentaris farà la gestió final d’aquest oli, mitjançant un gestor-transportista autoritzat per transformar-lo en biodièsel, i dels envasos amb què es recull.

El passat 19 de novembre dins la Setmana Europea de la prevenció de residus, vam donar el tret de sortida al projecte. Durant aquesta primera jornada dos alumnes van portar els primers envasos amb oli domèstic recollit. La campanya continuarà durant el curs, a Hostalric recollint els envasos cada divendres, i a Breda com hem estat fent des del curs passat.

Per últim, us volem animar a participar en aquesta iniciativa, sempre pensant a millorar el nostre entorn!

Coordinació Escoles Verdes
Institut Vescomtat de Cabrera