Coneix el Vapor del Fil!!

Portes Obertes Virtuals!

1. L’alumne és el centre del seu propi procés d’aprenentatge

En el centre que construïm l’alumne té veu. És algú que actua, pensa, intueix, que pren decisions. Ho fa a partir del que coneix, del que viu (de la seva realitat quotidiana i viscuda), del que no coneix però té ganes de saber (la il.lusió, el desig de descoberta).

Quan l’alumne aprèn en primera persona, vivencialment, hi ha més motivació, i si hi ha motivació hi ha més aprenentatge. Si es posa valor en allò que fan, si senten que són persones singulars i que els valorem i els donem veu pel que són aconseguim aprenentatges més intensos, més profunds.

2. El treball col·laboratiu i autònom

Cal combinar moments de treball personal amb projectes cooperatius.  Per nosaltres és un valor aprendre en equip perquè suposa aprendre en interacció, a través del diàleg, de la controvèrsia, del consens…, i això permet no només aprendre continguts molt diversos sinó també desenvolupar habilitats de comunicació, de coordinació, etc. que són essencials en el nostre món d’avui.

De la mateixa manera també és essencial eI treball personal, la reflexió individual, la formació de criteri propi… l’aprenentatge autònom, sempre promovent el creixement màxim de cadascú.

3. Fer, pensar, comunicar, implicar-se

Aprenen més i millor si fan recerca, és a dir es fan o els hi plantegem preguntes que els permetin cercar, seleccionar i interpretar la informació així com provar, experimentar, equivocar-se.

Cal estimular el pensament, la reflexió de l’alumnat. S’han de poder sacsejar, qüestionar la realitat establerta, trencar esquemes i per tant mobilitzar el pensament. El diàleg, els ajuda però també la reflexió personal, íntima. Aprendre és també pensar i mirar-se el món que ens envolta des d’un pensament crític.

Aprendre és fer, crear, quan creem una cosa generem desig. Aquí la producció artística, científica… són molt importants.

Quan hi ha una intenció comunicativa l’aprenentatge es multiplica. Si som capaços d’explicar el que fem a un company, un professor, a les famílies, a un públic… és que ho hem interioritzat i per tant après molt bé.

No n’hi ha prou amb conèixer i comunicar, cal implicar-se. Creiem en ells com a ciutadans actius, compromesos i participatius. Venim d’un institut on hem plantejat als alumnes situacions i projectes que promouen valors democràtics i la responsabilitat de tenir cura d’allò comú, des del nostre propi espai, l’institut, passant pel barri o un camp de refugiats de l’illa de Lesbos. La qüestió és que aprenguin afavorint la cohesió social.

4. Acció Tutorial

L’acció tutorial i l’orientació han de garantir el benestar emocional i el desenvolupament del projecte formatiu present i futur.

Ho aconseguim amb:

• Una acollida conscient, la cohesió de grup i el sentiment de pertinença al centre.

• Una tutoria personalitzada que respecta les singularitats i empodera l’alumnat.

• Una orientació a la postobligatòria individualitzada per donar resposta a totes i tots i per accedir a la formació futura de manera exitosa.

5. Instrumentals (matemàtiques, català, castellà, anglès)

Les matèries instrumentals (les matemàtiques i les llengües) tenen la seva pròpia franja horària.

Tant la resolució de problemes, el raonament i prova, les connexions, la representació i comunicació d’idees en les matemàtiques, com la comprensió lectora i l’expressió oral i  escrita de les llengües ajuden a l’alumne a saber comunicar millor, a pensar i raonar d’una forma més profunda. Essencial per entendre, desenvolupar-se i canviar el món en el que vivim.

Els coneixements assimilats en la línia instrumental es consoliden en els espais d’aprenentatge globalitzat.

6. Avaluació

7. Aprenentatge globalitzat

És fonamental la relació entre els aprenentatges i la vida.

L’alumnat ha de trobar sentit a allò que està aprenent, connectant diferents àmbits curriculars treballant en situacions reals i quotidianes.

Sovint hem vist que l’alumne no entén per què estudia un fenomen de forma fragmentada, i és que la vida no es presenta així.

Imagineu-vos fer un projecte del coronavirus només des del punt de vista estríctament biològic, sense posar-lo en relació amb la dimensió econòmica, de comportament social i cultural, les reaccions polítiques, etc.

1. Yolanda

En aquests temps tant excepcionals, es meravellos veure iniciatives con les vostres. Us desitjo molta Sort, que la tindreu pq sou un equip excepcional

2. Nines

Un projecte ple d’ilusió… El millor ingredient per engegar un institut!!! Us seguirem per la xarxa. Endavant!

3. Anna Reche

Moltes felicitats pel nou repte que inicieu!! Transmeteu il.lusió i energia!!
    Només puc dir-vos, GRÀCIES per posar el vostre granet de sorra en l’educació, especialment en secundària!!

4. Vega Martínez Arteaga

Bon dia,
    El meu fill està cursant 6e de primària a l’escola Eulàlia Bota. Està diagnosticat de TEA.Estic interssada en el vostre centre per fer la preinscripció de secundària.
    M’agradaria saber quantes places de NNEE hi hauran per classe el proper curs.
    Moltes gràcies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *