Mart XXI – 2019

Mart XXI vol presentar la ciència de manera atractiva a l’alumnat de secundària, amb la intenció de reforçar la seva autoconfiança, motivació i capacitat de treball en equip en un ambient universitari donat que es fa al Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya.

L’objectiu és un projecte entorn de la investigació: és possible una colònia humana a Mart amb la tecnologia actual?, amb la ciència i el treball en equip com a fil conductor. L’alumnat, seleccionat segons el perfil indicat, s’incorpora a un dels 8 grups de treball creats per a desenvolupar l’estudi d’un àmbit de coneixement vital per a l’èxit de la missió:

• Llançament, navegació, aterratge
  • Robots: Els Rovers marcians
  • Telecomunicacions
  • Producció i consum d’energia
  • Monitorització de la colònia (aplicacions de la domòtica)
  • Producció alimentària
  • Suport vital i reciclatge dels residus
  • Obtenció, distribució i consum d’aigua

Veure fotos