Aquest any continuem amb el projecte de l’hort a l’escola amb els alumnes de 4t
Què és un Hort Escolar?
L’hort escolar és un terreny petit, on es conreen hortalisses per a consum de la comunitat escolar i usualment funciona en terrenys disponibles dins de l’escola. Nosaltres fem servir part del pati de 3r i 4 de l’ESO.
El treball a l’hort escolar facilita el desenvolupament d’una pràctica educativa d’acord amb les finalitats, els objectius i els continguts de l’educació ambiental. Ens permet treballar directament en el medi, relacionant els problemes que afecten aquest entorn proper amb problemàtiques més globals.
L’hort és un sistema ecològic, on es conreen plantes, llavors, arrels, fulles o fruits que són comestibles i que ens ajuda a investigar en el seu conjunt tots els elements relacionats amb les plantes, tenint en compte allò que conforma l’hort: les interaccions que es donen entre les plantes, els canvis que pateixen, la seva organització i les interdependències que tenen respecte a altres ecosistemes (en aquest cas el bosc darrere del col·legi). També ens permet impulsar un seguit de valors i actituds necessaris per a un canvi cap a comportaments més respectuosos amb el medi ambient.

Es busca també que els alumnes millorin els seus coneixements i habilitats relacionades amb el consum d’aliments saludables tot fomentant alhora el treball cooperatiu.

Treballem la terra per preparar-la per sembrar.

I aquest any farem calçotada!!!!!

Veure més fotos