La Maternitat d’Elna 2018

Els alumnes de 4rt ESO, com és habitual, fan la visita a Cotlliure, la maternitat d’Elna i la platja d’Argelers, una sortida amb una forta càrrega emocional comptant amb l’autora del llibre “La Maternitat d’Elna”  l’Assumpta Montellà, una estudiosa d’aquests temes.

Un primera xerrada, posa als alumnes al corrent de què va significar a la gent del carrer l’exili degut a la guerra civil espanyola cap a França el 1939. En una segona part de l’activitat, en la sortida, podem veure in situ la platja d’Argelers que va servir de camp de concentració, i la Maternitat d’Elna on van poder néixer 597 infants per salvar-se dels horrors dels camps de concentració, gràcies a l’Elizabet Eidenbenz.

A més, a Cotlliure, hem fet una visita a la tomba d’Antonio Machado, mort en aquesta ciutat durant el seu exili, i hem llegit alguns poemes seus.

Veieu fotos