Visitem la Biblioteca infantil i juvenil de Can Butjosa!

Un any més l’alumnat de l’aula d’acollida ha visitat la Biblioteca infantil i juvenil de Can Butjosa.

Aquest espai era desconegut per a tot l’alumnat, al qual li ha encantat descobrir tots els llibres i activitats que poden gaudir a la biblioteca. Han buscat llibres, han consultat el catàleg digital i han fet alguna descoberta pel que fa al sistema de classificació dels llibres.
La majoria ha decidit fer-se el carnet per poder venir alguna tarda i consultar o emportar-se algun llibre, sens dubte, una gran idea per a invertir el temps lliure!!

PROGRAMACIÓ TIMBRE MUSICAL DEL 12/12 AL 21/12

Us presentem a continuació la programació musical que estarà movent l’institut des del 12 de desembre fins al 21 de desembre.

8h i 9h – El Trencanous de Txaikovski
10h i 11h – In the mood de The Glenn Miller Orchestra
11:30h i 12:30h – These Boots Are Made for Walkin de Nancy Sinatra
13:30h i 14:30 h – Piropi d’Angel Dior.

VISITA AL SERVEI DE MICROSCÒPIA DE LA UAB

L’alumnat de 1r de batxillerat que fan la matèria de biologia han visitat el servei de microscòpia de la UAB on han pogut fer observacions amb el microscopi electrònic.

CALENDARI D’APRENENTATGES

Ara que s’apropa Nadal, des de l’Aula d’Acollida us volem presentar el nostre particular Calendari d’Advent, que hem convertit en el:

Calendari d’Aprenentatges

A partir d’avui i cada dia de dilluns a divendres fins a l’inici de les festes de Nadal, a la porta de la Biblioteca podreu anar obrint i, així, descobrint, una curiositat, un aprenentatge, de cada país de procedència del nostre alumnat nouvingut. De manera que el Calendari d’Aprenentatges ens acompanyarà durant la recta final del trimestre, oferint-nos cada dia d’una sorpresa diferent, és a dir, una il·lusió diferent, un dels sentiments per excel·lència d’aquestes festes!!

Animeu-vos a descobrir un nou aprenentatge cada dia!!

Aquest projecte s’ha portat a terme amb la finalitat de fer de la llengua catalana un element de cohesió social necessària per al desenvolupament d’una comunitat integrada i solidària, així com, alhora, preparar al nostre alumnat per un dels principals desafiaments a què haurà de fer front al llarg de la seva vida, com és:

“Cooperar i conviure en societats obertes i canviants, valorar la diversitat personal i cultural com a font de riquesa i fomentar l’interès per altres llengües i cultures.”

El projecte s’ha realitzat respectant el Disseny Universal d’Aprenentatges, tot generant entorns d’aprenentatge flexibles i creatius que ofereixin opcions variades per donar una resposta ajustada a les necessitats educatives i relacionals de l’alumnat, personalitzant l’aprenentatge, respectant la variabilitat de l’aprenentatge i els diferents ritmes de treball, i dissenyant activitats i materials que permetin l’avenç de tots i cadascun dels i les alumnes.

De manera que des de l’Aula d’Acollida tan sols ens queda desitjar-vos unes molt bones festes!!

SIMULACRES D’EVACUACIÓ I CONFINAMENT AL TORRE DE MALLA

Avui, dimecres 30 de novembre hem efectuat els simulacres d’evacuació i confinament de les instal·lacions com demana la normativa de prevenció de riscos del Departament d’Educació. Aquestes dues activitats les havíem fet tots els cursos tret dels dos darrers en què, per evitar les aglomeracions per lluitar contra la covid19, només havíem fet la feina teòrica a les classes de tutoria.

Aquest curs, per fi, hem pogut reprendre la part pràctica d’aquestes dues activitats. Hem de dir que tot l’alumnat s’ha mostrat tan responsable i col·laborador com s’espera en situacions com aquestes.

Un cop evacuat l’edifici, l’alumnat espera en fileres a les pistes per a què es faci el recompte.

REPTES CIENTÍFICS ACTUALS EN FÍSICA I QUÍMICA

L’alumnat de l’assignatura de Reptes Científics Actuals en Física i Química de l’Institut Torre de Malla ha dut a terme un repte sobre Economia circular en el qual han reflexionat sobre la necessitat d’un canvi en el model de consum actual.

Mitjançat l’aprenentatge basat en projectes els alumnes van proposar un producte final que es pogués elaborar als seus laboratoris de l’Institut. Aquest producte, inspirant-se en les 7 erres per canviar el sistema econòmic actual linial cap a un sistema econòmic circular, va consistir en diversos cosmètics sòlids o semisòlids, sense necessitat d’envàs o bé amb la reutilització d’aquest.

En aquest repte han desenvolupat sabers com ara l’economia circular, la saponificació dels àcids grassos, la influència dels microplàstics en l’ambient i el propi cos i les molècules que ens han canviat la vida en l’últim segle. A més a més, han treballat en profunditat el treball en equip i el disseny experimental per tal de comprovar l’eficàcia del seu producte.

PROGRAMACIÓ TIMBRE MUSICAL DEL 28/11 AL 9/12

Us presentem a continuació la programació musical que estarà movent l’institut des del 28 de novembre fins al 9 de desembre.

8h i 9h – Concert per la flauta travessera de Wolfgang Amadeus Mozart

10h i 11h – Blue Train de John Coltrane

11:30h i 12:30h – Tubthumping de Chumbawamba

13:30h i 14:30 h – Sofía d’Àlvaro Soler

COMENCEN LES ACTIVITATS DE PATI!

Aquest dilluns 28 de novembre, s’han iniciat les activitats de pati adreçades a l’alumnat de tota l’ESO, des de 1r fins a 4t!

Hi ha organitzades una lliga de futbol, una lliga de bàsquet, i activitats de lleure diverses. Aquestes últimes són activitats lúdiques pensades per jugar i gaudir d’una bona estona amb els companys i companyes durant l’hora d’esbarjo.

L’objectiu principal de totes les activitats és la sana participació en una competició sense oblidar en cap moment els valors del centre. Així doncs, l’alumna haurà d’aprendre a perdre i a guanyar amb esportivitat i a jugar contra adversaris i no a lluitar contra enemics, als quals s’ha de tractar amb un respecte que demostraran tots els participants en començar i acabar cada competició. S’ha recordat a tots els participants que si no donen la mà als adversaris, no podran jugar aquell dia o en dies posteriors perquè es serà molt estricte amb l’exigència del bon companyerisme fins i tot competint durament.

L’alumnat que ha decidit apuntar-s’hi va assistir divendres 25 de novembre a una reunió al gimnàs de l’institut, on la direcció del centre va recordar a tot l’alumnat que tots ells i elles han de buscar l’honor i la glòria de ser els guanyadors sense recórrer a pràctiques poc esportives, que seran sancionades immediatament..

Ànim, campions i campiones!

Avui 25N Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones

Els alumnes de Gestio administrativa de 1r i 2n curs han assistit a la xerrada online de la Nadia Ghulam l’autora del llibre “ El secret del meu turbant .
El secret del meu turbant explica la història real de Nadia Ghulam, una noia afganesa que amb només vuit anys va patir greus ferides a causa d’una bomba. En sortir de l’hospital dos anys més tard, el règim Talibà s’havia instaurat a l’Afganistan i ella va prendre una decisió radical: es va vestir de noi i, durant deu anys, es va fer passar per home per poder portar un sou a casa, ja que el nou govern havia prohibit que les dones treballessin fora de la llar.
Els alumnes han tingut l’ocasió de parlar amb la Nadia Ghulam en directe.
Seguidament s´ha llegit el manifet.