Visita al Parc Arqueològic de les Mines de Gavà.

El passat dia 13 de febrer els alumnes de 1r d’ESO van visitar el Parc Arqueològic de les Mines de Gavà. L’alumna Arlet Châlons Estany de 1r P ens en fa la crònica:

L’entrada al museu era molt “xula”, disposava d’una botiga de records i un celobert, en aquest ens van explicar unes quantes coses sobre el que veuríem durant el trajecte i ens van fer unes quantes preguntes sobre el tema. Seguidament, vam entrar en una sala a veure un audiovisual com a introducció del trajecte. Aquest trajecte per les mines va començar per un pati gegant ple de cabines amb audiovisuals i vitrines plenes d’estructures i peces recuperades del neolític. En aquest pati ens van donar uns cascs i unes quantes instruccions i normes que havíem de saber abans d’entrar a les mines. Després d’això hi vam entrar i hi vam sortir plens d’informació gràcies a un quants audiovisuals i més informació que ens havia explicat el guia que ens acompanyava en la visita. Dins les mines tot era una mica claustrofòbic, però també era molt interessant ja que vam parlar sobre la variscita, l’enterrament dels morts, perquè el color verd era el de la vida, eines que utilitzaven dins la mina per picar, etc. Al sortir de les mines encara no s’havia acabat tot, ara tocava veure més audiovisuals dins d’aquelles cabines mencionades anteriorment, hi vam entrar en un parell i després el guia ens va tornar a informar sobre més antiguitats exposades en les vitrines. Finalment, ens va fer asseure al costat d’una de les cambres d’audiovisuals i va treure una caixa plena d’eines antigues de les quals ens n’anava explicant informació i ens les anàvem passant entre els companys per veure-les millor i tocar-les. Ara si que s’havia acabat, però ens ho havíem passat tan bé que no volíem marxar! Però com que havíem d’anar a dinar vam comprar algun record a la botiga i vam marxar, i com que em va agradar tant, el professor em va donar uns cupons de descompte per tornar-hi un altre dia!