Visita a l’IQAC del CSIC de Barcelona – 2n de Batxillerat

Els alumnes de 2n de batxillerat de Biologia han visitat l’IQAC del CSIC de Barcelona. Han descobert la Fotofarmacia. Aquesta disciplina treballa amb azobenzens, molècules que poden activar-se i desactivar-se mitjançant radiacions de llum de diferent longitud d’ona. Serà aquesta la nova estratègia per a dissenyar medicaments contra el càncer que actuïn únicament sobre les cèl·lules canceroses mitjançant l’iradiació de llum i no afectin les cèl·lules sanes no iradiades? El temps ho dirà. Mentrestant els alumnes han determinat les longituds d’ones més adients per a cada molècula o han après a quantificar de firma colorimètrica les proteïnes a utilitzar.