Visita a la Fundació Catalana de Paràlisi Cerebral

L’alumnat de 3rESO A va anar a visitar la FCPC, Fundació Catalana de Paràlisi Cerebral al Poble Nou.
Van poder veure i viure de primera mà on van a parar els taps de plàstic que estem recollint des de les tutories.
Allà van conèixer l ‘Alba, una noia de 21 anys amb paràlisi cerebral que els va explicar com és el seu estil de vida i el seu esperit de superació diari.
També els va ensenyar els diferents esports que practiquen els nois i noies i com els ajuden a ser el més autosuficients possible.
Va ser molt interessant i educatiu.
Els nostres alumnes van empatitzar molt bé.
Aquí teniu un escrit fet pels alumnes de 3r A explicant la seva experiència personal.

HEM PORTAT ELS TAPS RECOLLITS  A LA FUNDACIÓ CATALANA DE PARÀLISI CEREBRAL .

UNA BONA  EXPERIÈNCIA !!!!!!

Dimecres 26 de febrer els alumnes de 3r A vam anar a la Fundació Catalana de Paràlisi cerebral amb l´objectiu de portar-hi els taps de plàstic que havíem recollit tots els cursos de l´institut Emperador Carles.

L´organitzadora d´activitats del centre ens va explicar que la paràlisi cerebral no és una malaltia sinó una discapacitat produïda per la falta d´oxigen durant la gestació del nadó o el part, i les neurones deixen de funcionar durant un període de temps.

Les grans quantitats de taps que recollim i portem ajuden a pagar el carburant del transport adaptat que utilitzen per anar a fer les seves activitats;  quotidianes, culturals i, sobretot, esportives.

Vam conèixer el Boccia, que és un esport adaptat similar a la petanca pensat per a gent amb paràlisi cerebral. Hi ha tres variants: amb les mans, amb les cames i, si la persona és tetraplègica, hi juga amb un ajudant d´esquenes al joc, que mou una palanca guiant-se pel moviment ocular de les indicacions del jugador.

També va ser molt interessant la xerrada de l´Alba, un noia de 21 anys que ens va explicar com viu amb aquesta discapacitat i les injustícies que ha rebut al llarg de la seva vida, entre elles l´assetjament. Amb el temps ha après a estimar-se tant que els prejudicis , comentaris o mirades de la gent ja no li afecten.

Ara està fent un cicle formatiu d´administració i fa les pràctiques a la Fundació. A més surt amb els seus amics, va a la discoteca , al cinema …. i també és una jugadora molt bona de futbol, la millor del seu equip, i van guanyar la lliga.

Aquesta activitat-experiència ens sembla molt interessant: hem conegut aquesta discapacitat; la importància de la nostra aportació amb la recollida de taps de plàstic; i l´exemple de superació de l´Alba.

Grup de 3r ESO A