Taller sobre automatització domèstica a Batxillerat

El passat dimecres 22 de gener els alumnes de 2n de Batxillerat Tecnològic varen fer un taller sobre automatització domèstica a l’Escola d’Enginyeria Industrial de la UPC. 15 alumnes acompanyats dels professor Ernest FERRER vàrem fer una sessió pràctica a l’aula Siemens sota la direcció del Dr. Enginyer Industrial Oriol BOIX del departament d’enginyeria elèctrica.

L’Oriol ens va explicar com funcionen els autòmats programables i ens va fer practicar amb l’autòmat Zelio2. Primer indicàvem les ordres en un programa de simulació i després bolcàvem el programa sobre l’autòmat i en comprovàvem el correcte funcionament. Els exercicis incloïen l’automatització de la llum d’un vestíbul i l’escala de veïns d’un edifici en diferents situacions: entrada de veïns, reunió de veïns al vestíbul, visita d’operaris de manteniment de les instal·lacions, il·luminació nocturna automàtica de l’entrada, etc.

Acabada la visita l’Oriol va explicar als alumnes els diferents estudis universitaris d’enginyeria a la UPC tant de grau com de master i més específicament els plans d’estudi d’Enginyeria Industrial i les seves diferents branques (tecnologies industrials, elèctrica, mecànica, química, electrònica, etc. Finalment ens va explicar que té diferents blocs a Internet tant per a estudiants com per a professionals. Un d’especialment interessant està destinat a la divulgació de continguts de tecnologia industrial adreçat a alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat. Aquí hi teniu l’enllaç

Gràcies per les explicacions, Oriol