Sortida extraescolar Cal la mecànica.

L’alumnat de 1r BTX de Tecnologia Industrial i alguns alumnes de Física hem visitat el Laboratori de màquines i mecanismes de Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB)

Allà la professora Lluïsa JORDI del departament de mecànica ens ha mostrat les parts del taller incloent els vehicles (cotxes, motos, bogis de ferrocarril, màquines de calibrat de pneumàtics) i el taller de vibracions.

Després hem passat al taller de mecànica on has ha mostrat les diferències entre estructura, màquina i mecanisme. Ens ha mostrat que moltes joguines o dispositius són petites màquines o mecanismes (la maquineta, joguines d’arrossegar, petits muntatges dels ous de xocolata, etc.)

Seguidament ha fet servir unes maquetes mòbils per anar desgranant les capacitats de moviment de les màquines (quadrilàter articulat, biela-manovella, lleva-seguidor, paraigües, cadira plegable, rampa-esglaó, mico savi, etc.)

Finalment ens ha convidat a descobrir els mecanismes que s’integren en moltes màquines: canvi de marxes de cotxes i bicicletes, diferencial, màquina de cosir, maquina de retrocés ràpid, regulador de boles de màquina de vapor, engranatges rectes, inclinats, helicoidals, etc.

Sempre s’aprenen coses noves en aquestes visites i descobrim com funcionen les màquines que ens envolten.

Gràcies i fins a l’any vinent.