Sortida a l’Escola d’enginyeria EEBE-UPC – 1er de Batxillerat

Els alumnes de primer de batxiller van anar a l’Escola d’enginyeria EEBE-UPC a fer una activitat sobre els nous materials i la seva utilitat. Aquests materials estan a la base del desenvolupament exponencial de la tecnologia. Van descobrir com poden ser utilitzats en medicina  tan com a materials biomimètics (en les pròtesis de maluc i els implants dentals), com a regenerador de teixit ossi en les fractures complexes. També es va parlar de les tecnologies per a desenvolupar materials biodegradables i mes sostenibles i dels reptes per la fabricació de materials compostos o composites que ajudaran a millorar l’eficiència dels processos que duen a terme els aerogeneradors i les plaques fotovoltaiques.
A la part final de la visita els alumnes van aprendre a fabricar microsferes d’alginat com a simulació de les microesferes amb collagen que s’utilitzen per ajudar a la regeneració del teixit ossi, el proces d’anodització dels cargols de titani, utilitzats en traumatologia i  com a part de la ciència bàsica alguna demostració pràctica de la llei dels gasos.
A les fotos presentades es mostren alguns moments de la visita.