Sortida a Endesa dels alumnes de 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO van anar els passats 5 i 6 de novembre a Endesa en una sortida en el marc de l’assignatura de tecnologia.

A continuació podeu llegir un resum, escrit pels propis alumnes, de la sortida i del treball previ fet a classe:

Els dies anteriors a la visita vàrem fer una activitat a classe per introduir-nos en el tema de la producció d’energia elèctrica, l’eficiència energètica i la domòtica.
El passat 5 i 6 de novembre els alumnes de 2n d’ESO  vàrem fer una visita a l’espai de divulgació d’ENDESA, companyia elèctrica, situat a prop de l’Arc de Triomf.
La monitora Aida ens va explicar que faríem 2 tasques i ens va dividir en 4 grups de 6-8 alumnes. La primera tasca consistia en anar passant per 4 panells on calia fer diferents activitats:

1. Triar l’enllumenat adequat per a una habitació d’acord amb els lúmens necessaris i la potència de cada tipus de bombeta: incandescent, halògena, fluorescent o LED.
  2. Col·locar un fil prim metàl·lic entre 2 pinces i comprovar que en anar encenent progressivament uns llums cada vegada passava més corrent pel fil fins que aquest s’escalfava i es fonia.
  3. Triar les característiques de potència, soroll i consum d’una rentadora per aconseguir l’etiqueta de màxima eficiència A+++.
  4. Situar els sensors necessaris de presència, fum, gasos, humitat, alarma, etc. en un plànol d’una casa per aconseguir una casa domòtica.

D’acord amb el nombre de respostes correctes aconseguides en les 4 activitats la monitora ens va donar uns diners imaginaris que s’havien d’utilitzar en la segona tasca. Aquesta consistia en comprar llums i electrodomèstics per equipar una casa amb criteris d’eficiència energètica, comprovant que com més eficient és un element el preu de compra és més car però en canvi el consum i  manteniment és més baix.

La sortida ens va agradar a tots perquè vàrem aprendre coses noves sobre l’electricitat i l’eficiència energètica, encara que alguna activitat ens va costar més d’entendre.

Extret de les redaccions-resum de Luan dos Santos, Alisson Pereira, Gigliola Monllor, Júlia Lario i Yasmín Benali