Projecte VEUS D’AIGUA

El dimarts 30 d’abril  els alumnes de  1r de l’ESO i de l’optativa  Música de 4t de l’Institut Emperador Carles van interpretar la cantata Veus d’aigua acompanyats del conjunt instrumental El projectil. Es tracta d’un projecte musical en el que hi han participat els departaments de Llengua Catalana, Educació Visual i Plàstica i Música.

VEUS D’AIGUA és una obra participativa que recorre quatre fonts històriques de Ciutat Vella de Barcelona a través de les llegendes populars lligades a elles i recollides pel folklorista Joan Amades.

Composta l’any 2009 per Albert Sampablo i Sergi Salinas com a encàrrec de l’Institut d’Educació de Barcelona per a la XXII Mostra de Programes Culturals d’Educació Secundària, fou estrenada al maig de 2010 a l’Auditori de Barcelona.

Des de 2016,  forma part del Projectes Educatius Oberts  que Ut Música organitza cada curs amb escoles, instituts i entitats musicals. Són projectes que volen inserir el fer música dins les aules d’una manera activa i transversal, i, alhora posar en comunicació i col·laboració l’educació general i l’ensenyament musical, involucrant alumnes i centres d’ambdós àmbits educatius.