L’alumnat de 1r d’ESO reflexiona sobre l’urbanisme vertical

Què caracteritza els projectes urbanístic de les grans ciutats? Habitabilitat, sostenibilitat, desenvolupament, preus del sòl … l’alumnat d’Educació visual i plàstica de 1r d’ESO reflexiona sobre les tendències en urbanisme.

En grups de cinc, des d’una plataforma de cartró, l’alumnat aixeca prismes volumètrics a partir d’elements significatius dels espais arquitectònics: porta, finestra, escala, pis, terrassa, pilar, paret … i de forces que posen a prova la verticalitat, resistència dels material i de les estructures. L’alumnat personalitza el procés amb intervencions de collita pròpia.

Un treball col·laboratiu amb intervencions del professor per tal d’unificar els resultats d’acords amb els criteris previs de coherència en l’ús dels materials, proporcionalitat i mesures.

L’obra assembla el treball dels diferents grups en una obra conjunta que adquireix un valor afegit pel compromís de tots en el resultat final.

Materials emprats: Cartró per a reciclar, tisores, grapadores, cinta adhesiva, pintures a l’aigua, pinzells, brotxes, …