“El músic del mes” a l’Emperador Carles

Activitat “El músic del mes”

Durant el mes de gener els alumnes de 2n. d’ESO, i els de 4rt. que fan l’optativa de música, han participat a l’activitat “El músic del mes”, on tres artistes professionals (Gemma Humet, Edna Sey i Paula Giberga) han vingut a les aules a parlar-nos del seu ofici, de com composen cançons, de com preparen els concerts, de quins reptes els hi planteja la seva professió en ple segle XXI,…

Durant una hora sencera els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer i descobrir de primera mà què s’amaga darrere l’ofici de músic, quines feines i rols existeixen a la professió més enllà de les cançons que escolten, què implica ser dona avui dia dins la indústria musical… Tots plegats hem pogut debatre sobre diferents punts de vista vinculats al fet creatiu: què ens inspira i quines eines i mitjans tenim per explicar-ho? Cançons, videoclips, concerts, i fins i tot les xarxes socials.

Sens dubte, una trobada enriquidora per tothom que hi ha participat, i que des del departament de música hem emmarcat dins d’una programació que durarà bona part del segon trimestre, tenint com a objectiu la  descoberta i participació del procés creatiu d’una cançó, des que neix fins que arriba al públic.