Jocs tradicionals amb els alumnes de l’Aula d’Acollida de l’Escola Jaume I

El Joc té un valor molt important en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels alumnes, en tant que és motivador, desperta la curiositat, activa la capacitat de concentració davant d’un repte, implica ser flexible a la vegada que persistent, afavoreix la participació individual i col•lectiva, i sobretot facilita la relació positiva entre iguals.
En tots els països del món els infants juguen i és a través del joc que adquireixen molts aprenentatges i valors que s’aniran desenvolupant al llarg de la seva vida fins a l’edat adulta. Els entorns educatius poden ser un bon escenari per recuperar els jocs tradicionals i compartir-los amb els infants i joves nouvinguts per que puguin conèixer i viure la nostra cultura també des del joc i el lleure.
El dilluns 20 de maig vam convidar a la professora Maria Barrachina de l’aula d’acollida de l’Escola Jaume I i als seus alumnes, a jugar a jocs tradicionals amb un grup d’alumnes de la nostra aula d’acollida. El Noman i la Shams van explicar als més petits la dinàmica del joc dels mocadors amb una petita variació, fent servir els noms de fruites i no els números com es fa habitualment.
Petits i grans vam riure, vam córrer, vam compartir, vam guanyar, vam perdre… però sobretot vam viure la màgia del joc. Ens va agradar moltíssim conèixer els nens de l’Escola Jaume I i compartir una estona amb ells i amb la seva professora Maria.
“Tots els aprenentatges més importants de la vida és fan jugant” Francesco Tonucci.