Equipem Casa Nostra

A finals de desembre els alumnes de 2n d’ESO de tecnologia vàrem anar a l’espai FECSA a tocar de l’estació del Nord i l’Arc de triomf amb les nostres professores Andrea RAIMONDO i Pilar TEMPRANA.

L’objectiu de l’activitat era comprendre com es generava l’electricitat, com arribava a les nostres llars i com la utilitzaven els electrodomèstics.

La Guia ens va dividir en grups de 5 per anar passant per unes sales amb dispositius, cartells i maquetes explicatives a partir de les quals havíem d’omplir uns quaderns que ens van facilitar. Un cop acabada aquesta activitat vàrem passar a una sala on cada grup disposava d’un tauler amb la imatge d’una casa i d’uns imants que representaven electrodomèstics i altres aparells elèctrics (bombetes, fluorescents, etc) Cada grup havia de triar quins elements elèctrics volia instal·lar tenint present les necessitats d’un habitatge i el criteri d’eficiència elèctrica. Finalment la guia ens va indicar el consum de cada element que es corresponia a un cert nombre de boles de porexpan que calia llençar en un tub amb una línia de màxim consum. La gràcia consistia en haver triat electrodomèstics útils i a la vegada de baix consum per no superar el nivell màxim. El nostre grup se’n va sortir molt bé però d’altres van consumir totes les boletes disponibles i els van sobreeixir del tub de consum!

Vaig aprendre molt en aquesta activitat i a més ens ho vàrem passar molt bé!

Adaptació del text original d’Arnau PASQUAL, alumne de 2n P.