Exercici d’escriptura col·laborativa a l’aire lliure: Un dia qualsevol al parc.

El Taller d’escriptura creativa ha estat un espai educatiu on s’han plantejat i realitzat exercicis d’escriptura col•laborativa des d’un enfocament inclusiu. El pilar fonamental d’aquest taller ha estat afavorir que els alumnes escriguin i aprenguin a escriure cada cop més i millor a partir de la pròpia escriptura i de la dels altres.
La metodologia emprada en el taller d’escriptura ha estat, per una banda, la codocència i per altra, la diversitat de tot l’alumnat a l’hora de dissenyar les diferents propostes. Les sessions de treball s’han organitzat prioritzant l’actitud creativa i participativa de cada un dels alumnes.
“Un dia qualsevol al parc” ha estat el darrer exercici d’escriptura col•laborativa del curs, on els alumnes han escrit un relat realista inspirat i ideat en el Parc de l’Espanya Industrial. Els nois i noies del taller han contextualitzant l’espai de la història i dels personatges tenint com a referent alguna de les zones del parc i alguna de les persones que estaven en aquest lloc.
Durant cinc sessions, els alumnes en grups heterogenis, han treballat les seves històries en diferents escenaris (parc de l’Espanya Industrial, l’hort de l’Institut i l’aula d’informàtica), per despertar al màxim la inspiració i creativitat de tots ells.
El resultat final d’aquest exercici d’escriptura col•laborativa han estat sis relats ben interessants, on es pot apreciar el progrés com “escriptors” de cada un dels alumnes del taller.

Trini Marín i Pasqual Farràs