Dona-li la volta

DONA-LI LA VOLTA

Aquesta és la història de l’Adelin, una dona que acaba de fer 40 anys, està casada i té tres fills. Està cansada de fer sempre la mateixa rutina, i a vegades pensa que potser hauria de fer un canvi. Sempre s’ha d’aixecar d’hora perquè ha de dur el seu fill petit a la guarderia, i a més ha de preparar el dinar per a tota la família. Abans, però, ja ha hagut de treure el gos a passejar. També ha d’acompanyar els altres dos fills a l’escola, i ha de netejar la casa per tenir-la sempre perfecta, i s’ha d’encarregar dels plats, la roba, ha d’anar a comprar… i en arribar al vespre, ho ha de tenir tot a punt de cara a l’endemà… A vegades, pensa que hauria de canviar de vida. Se sent molt sola i pensa que els altres no s’adonen de l’esforç que fa. I no sap si hi ha cap possibilitat de modificar aquesta rutina.

Un dia, quan ho tenia tot per fer, es va adonar que no volia continuar així, i va decidir que hauria de parlar amb la família per explicar com se sentia. Els va fer entendre que ja no podia continuar fent les feines de casa com ho havia fet fins llavors, i que ara volia poder prendre la iniciativa per fer les coses que li agradaven. Va tenir la sort que el marit ho va entendre i la va animar a buscar una sortida. I els fills també estaven disposats a col·laborar més en les feines de casa. Així que es va començar a preparar per poder fer la feina que sempre havia volgut fer: es va posar a estudiar per ser policia. I s’hi va dedicar amb totes les seves forces, a pesar de les dificultats. I fins i tot va haver d’aprendre arts marcials.

El dia que havia de fer la prova per entrar al cos de policia, un noi li va dir que ella no la podria passar, perquè era dona, i una dona no estava preparada per fer segons quines feines. Però al final va ser ella qui va superar la prova, i no pas ell. I va passar que, al cap d’uns anys, en una de les missions de la policia, aquest mateix noi va ser rescatat per ella d’un segrest, i ell es va disculpar, i va entendre que les dones poden arribar a fer-ho tot, igual que els homes, si s’ho proposen.

Alumnes del Taller d’escriptura de primer d’ESO