Dia Internacional de la Infància al diari Ara

Fa cinc anys que el diari Ara aprofita la celebració del Dia Internacional de la Infància per  publicar una edició il·lustrada per estudiants de primària i ESO. Aquest any hi han participat alumnes de les escoles del districte de Sant Montjuïc.  Prèviament havien pogut presentar escrits i dibuixos que tenien com a eix temàtic la convivència.

L’Arnau, alumne de 2n d’ESO,  ens explica la seva experiència:

EXPERIÈNCIA AL DIARI ARA

El diumenge, vaig anar al carrer Diputació, a les oficines del diari Ara. Ja allà, una senyora ens va portar fins a una sala amb les parets de vidre i ens va explicar com portaven i administraven el diari i qui s’encarregava de cada cosa. Ens van dir que estàvem allà perquè el dia següent era el dia Mundial de la Infància i com que aquell era un diari diferent, totes les fotografies que hi havia d’haver les canviaven per dibuixos que havíem de fer nosaltres.

Després, ens va explicar com havíem de fer el dibuix:

Ens donaven la notícia que havíem de dibuixar amb un requadre buit on havia d’anar la fotografia. A continuació ens van dir que, en acabar, donéssim les nostres notícies –amb el nom i l’edat- amb els dibuixos a un senyor que hi havia assegut a una taula. Ell acabaria de redactar la notícia i ajustar el dibuix dins de la notícia. Ens van dir que si necessitàvem alguna cosa o una fotografia per fer el dibuix que els ho diguéssim a ells, i ens ho portaven de seguida.

Vam estar allà des de les 4.30 fins les 8 del vespre. Hi havia nens i nenes de 5 a 12 anys que van fer d’un a més dibuixos que a l’endemà van publicar al diari.

Trobo que va ser una experiència molt especial i em va agradar molt.

Laia Espluga Capdevila de 1r d’ESO representa la convivència: